0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
filter har inget med LVP:n att göra kolla att fläkten fungerar som den ska...samt om den möjligen har varit igen-isad när larmet kom.vad hade du för utetemp när larmet kom ?
Citat från: ace skrivet 14 februari 2010, 15:39:08filter har inget med LP att göra kolla att fläkten fungerar som den ska...samt om den möjligen har varit igen-isad när larmet kom.vad hade du för utetemp när larmet kom ?Smutsfilter har visst med LP att göra. Smuts i vattnet kan sätta igen filtret och minska flödet. Väldigt viktig mojäng för värmepumpar.....
filter har inget med LP att göra kolla att fläkten fungerar som den ska...samt om den möjligen har varit igen-isad när larmet kom.vad hade du för utetemp när larmet kom ?
Fick larm i dag om att Lågtryckspressostaen har löst ut har ingen isbildning ser inget som är fel har någon haft liknade proplemhar eb nibe 20225 10
Det där måste du ha missuppfattat,finns inte en sportmössa att det var lp:n.Däremot kan den bryta på hp:n.
Ni läser som f-n läser bibeln. Jag skrev att smutsfiltret påverkar Lp:n hehe jag skrev inte att den var orsak till problemet. Det vet jag inte......Men jag stavar f-n det skulle vara VP:n, ett litet ord får allt att skena iväg....Felstavningen rättad nu.... Måste vara försiktig med orden i fortsättningen... studs
Citat från: hulta skrivet 15 februari 2010, 10:00:04Ni läser som f-n läser bibeln. Jag skrev att smutsfiltret påverkar Lp:n hehe jag skrev inte att den var orsak till problemet. Det vet jag inte......Men jag stavar f-n det skulle vara VP:n, ett litet ord får allt att skena iväg....Felstavningen rättad nu.... Måste vara försiktig med orden i fortsättningen... studsHehe, snyggt försök att slippa framstå som en idiot! Synd att det inte lyckades.Hur ofta stavar du fel till ord med 2 bokstäver? I synnerhet när dom inte sitter brevid varandra på tangentbordet. Bättre att göra som joka83ed och ta smällen som en man.I den här diskussionen gav ni er på fel personer och fick till och med en att lämna tråden.Synd för trådskaparen, han hade nog behövt ace hjälp. Tur att Guten inte gjorde likadant.Dra lärdom.../Raptor