0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tjenare Gamblern! Ja jag kan väl bara säga då att ca 3200 kwh är väl vad mina 2 Toshibapumpar förbrukar när det gäller uppvärmningen för mitt hus under hela året (värmesäsongen), men då har jag ju förvisso ca 100 m2 mindre i uppvärmningsyta än vad du har förstås. Mvh Raffen.
Sen verkar det som att jag har upptäckt boven i dramat, dvs min fru. Hon har haft på den mekaniska frånluftsventilationen på max nere i källaren...
Citat från: Gamblern skrivet 13 februari 2010, 12:59:58Sen verkar det som att jag har upptäckt boven i dramat, dvs min fru. Hon har haft på den mekaniska frånluftsventilationen på max nere i källaren...Frun igen...
Hej på er!Jag tänkte berätta att min förbrukning för uppvärmning av mitt hus med tot yta 266 m2 blev 3200 kWh för januari.Det som varit en bidragande faktor är naturligtvis köldknäppar ner mot -20 grader samt att vi har haft innetemperaturerpå ca 20.5-24.5 grader inomhus. Lite av lättja men även att det varit svårt att veta vad man skulle ställa in börvärdet på.Det som är märkligt är att det kan vara -3 grader ute, men det räcker att det blåser så klarar pumpen precis att hålla 20.5 med börvärdet inställt på 23 grader. Det verkar ibland som att man måste "väcka pumpen" genom att höja börvärdet en kort stund för att sedan återgå till det börvärde man tänkt från början skulle klara att hålla 22 grader inomhus.Kan de inte tillverka pumpar som känner av och anpassar lämplig effekt mycket mer precist. Men på det stora hela är jag väldigt väldigt nöjd med mina två Nocrior. Mvh Gamblern
3200-3500 kwh på 1 år. Hmm bor du i en termos? Låter helt otroligt lite.