0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Halloj, har precis fått min FD35:a (VABH eller nått sånt heter den) installerad och har några funderingar kring Plasma och Clean funktionerna. Är det något man bör ha aktiverat eller drar det bara extra ström?
Så om jag tolkar det hela rätt så är det bara att aktivera plasma och clean och sen vara glad...
Jo, tänkte att all rening av luften borde vara bra. I handboken står det att Clean rekomenderas att vara aktiv.Installatören satte i två olika filter. Det ena såg ut som ett enkelt grovdammfilter och skulle rengöran ca var 14 dag rekomenderade han och de andra mindre som satt innanför rekomenderade han att de rengjordes var 3:e månad..Har inte hunnit läsa igenom riktigt allt ännu om pumpen och rengörning. Tänkte mest eftersom vi har hund å katt hemma så kanske det kunde vara bra med lite luftrening. Fast det framgår ju ingenstans hur mycke ström det drar.
Dock blev jag lite förvånad att den inte stängde av eller möjligen sänkte effekten alternativt ändrade till lägsta fläckten eftersom det blev väldigt varmt i rummet där den sitter när vi var 5 personer där. Men pumpen bara blåste på med varmluft och tillslut fick jag ändra till lägsta fläktläget för att vi inte skulle rinna bort allihopa. Bör värdet var på 22 grader och det var nog minst 24 i rummet.
Tänkte väl att då stannar troligen pumpen helt och det är ju onödigt.
Hur lång tid tar det innan den spottar ur sig max värme om man höjer tempen till 31. Provade tidigare idag för att se hur varm luft det kommer ur maskinen vid max men jag kände ingen större skillnad inom de 2-3 minuter jag stod där (blev lite varmare men inte som jag trott). Dessutom så trodde jag att fläkt hastigheten skulle öka (kör på autoläge och I See eftersom det fungerat bra än så länge och jag och pumpen varit överens om var det är kallast).
Jo, det är iofs sant.Tänkte väl att då stannar troligen pumpen helt och det är ju onödigt. Jag ville ju egentligen att den skulle sänka värme effekten och tänkte som så att om jag sänke fläkten så kommer inte värmen sprida sig lika långt och då öker tempen på inluften (ja, det är som sagt mer logiskt att tänka bör värdet, men ändå).. En annan liten fundering. Hur lång tid tar det innan den spottar ur sig max värme om man höjer tempen till 31.Provade tidigare idag för att se hur varm luft det kommer ur maskinen vid max men jag kände ingen större skillnad inom de 2-3 minuter jag stod där (blev lite varmare men inte som jag trott). Dessutom så trodde jag att fläkt hastigheten skulle öka (kör på autoläge och I See eftersom det fungerat bra än så länge och jag och pumpen varit överens om var det är kallast).