0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Det är bara att beklaga att du har sådana erfarenheter. Att man skall svartmåla en hel bransch anser jag var helt befängt.Det finns massor av installatörer som är seriösa. Jag själv sitter här på min fritid och försöker hjälpa folk som har problem. Jag är inte mindre intresserad av att hjälpa en betalande kund. En stor del av detta problem ligger nog hos er konsumenter. Ni tar in 8 offerter och väljer den billigaste. Varför var den billigast?? Jag tror nog att allt hänger ihop.
Jag kan inte svara på varför vår bransch inte innefattas av ARN , eftersom jag inte hade en aning om det. Jag har ännu så länge inte stött på ngt problem som jag inte kunnat lösa själv, eller efter att jag tagit hjälp av en annan ÅF. Jag hoppas att allt löser sig för dig, jag reagerar bara på att HELA vp och rör branschen "attackeras" samtidigt. LYCKA TILL "ORAKLET"
ARN undantar många områden, bl a utbildning, banktjänster, värmepumpar.Gissningsvis undantogs värmepumpar pga komplexitetenJag har en Nibe 2025-6 som är totalt översnöad och nerisad och ger max 35 grader fn. Den bilden syns ej i reklamfoldrarna. Jag anser dock inte att Nibe egentligen har gått ut med felaktig marknadsföring.