0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Nu har jag en maskin som det är tok med.... En 4-5 år gammal TWS 16 RFDen kör vv i 60-90 sek sen bryter den och ofta stannar den då och visar "inget värmebehov" trots massor med minus på integralen. Sen duttar den på med vv laddning gång på gång. Ofta med efterföljande stopp på kompressorn trots värmebehov!Jag antar att det kan vara nedanstående.1) Luft i slingan... inst har varit där många ggr... kan inte förstå att han luftat eftersom säkerhetsventilen för värmen sitter uppe på maskinen och har INGET SKVALLERRÖR!!!!!!!Man kan lufta på ett smart sätt, det finns en nippel i botten på beredaren på värmesidan. Man kan ansluta en slang dit och öppna säkerhetsventilen och spola ut luften den vägen.2) pressostaten som krånglar. Enligt support ska det visas en fyrkantig triandel i vänstra hörnet om den bryter och då ska det stå INGET VÄRMEBEHOV trots minusminuter som kräver kontinuerlig drift antingen värme eller varmvatten! Den återstartar själv efter en bra stund.Har ni andra förslag??
Den kör vv i 60-90 sek sen bryter den och ofta stannar den då och visar "inget värmebehov" trots massor med minus på integralen. Sen duttar den på med vv laddning gång på gång. Ofta med efterföljande stopp på kompressorn trots värmebehov!
Eller Rickard´s logger som plåster på såren till alla med problem... För USB finns ju inte på den här...
Det skulle ju kunna vara som sansun sa. Ett givar fel. Den vill göra VV fast det är fullt i tanken.Detta skulle jag inte kunna se om jag haft ett USB eftersom de värdena USB visat också vore felaktiga. Jag pratade med Thermias produkt chef häromdan och sa att vi vill ha andra styr möjligheter. Han visste mkt väl om detta, så det kanske är pågång. Problemet är ju att det inte är så många som vill ha det.