0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Aha!Vi kör såvitt jag minns oshuntat. Jag är i alla fall säker på att inställningen står på "oshuntat"... (Vi utgår ifrån det tillsvidare)Elpatronen har varit installerad ensam tidigare så den ska ha en egen inbyggd styrning. Just nu verkar den inte fungera så den står i "reserv"-läge (vilket jag tolkar som att den ger 3,7kW konstant). Jag trodde i min enfald att EcoLogic skulle sätta på/stänga av den...För att verifiera (för ett oshuntat system): 1. Det är alltså inte så att EcoLogic stänger av elpatronen även om den står i AUTO?2. Om styrningen i elpatronen fungerade skulle allt vara frid och fröjd?MEN (som de säger i Let's Dance), då undrar jag en sak: När jag kollade nyss stod börvärdena för "Framledning" (36 grader) och "VP framledn" (55grader) väldigt olika. Det känns väldigt ologiskt om det ska fungera som ett oshuntat system???/J
Nu börjar vi närma oss kärnan! Tack för hjälpen så långt!Men, jag funderar på vad som skiljer om man sätter spetsvärmen i "AUTO" resp. "PÅ"? Vad har det för funktion?Sätter jag den i "AV" så stänger ju EcoLogic verkligen av elpatronen...Det hade ju varit så enkelt att låta EcoLogic sköta all styrning - eller?