Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: mera panasonicproblem  (läst 1453 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad matand

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
mera panasonicproblem
« skrivet: 09 februari 2010, 10:42:36 »
Har en 4 Ã¥r gammal Panasonicpump  CUEI2D KE  (3,5/4,5Kw) som efter kompressorfel fick sin andra kompletta utedel för 2 Ã¥r sedan. Denna vinter sÃ¥ är utedelen mycket kraftigt igenisad,t.o.m. ett isblock mellan gÃ¥rdsplan och pump. Den gÃ¥r "tungt och ansträngt", kondensatavledarn är kollad och öppen. Vad göra ?? Fattas det köldmedia? Bör jag skärma av den??

Huset  byggt 1975 i västra SkÃ¥ne är pÃ¥ 1.1/2 plan 112+80 kvm, innedel placerad under trappan till plan 2. Mina grannar med samma pump kör "auto" 21-22 grader och  stödvärmer lite pÃ¥ plan 2 med direktel.

Själv har jag kört mycker "heat" på 23-24 grader och då hållit 20-21 grader på plan 2. Tidstyrning är det något att rekommendera??

Vad säger Panasonicvänner/ovänner om detta?

Utloggad galghumor

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 28
  • Karma +0/-0
  • Värmepumpar är bra gejer!
SV: mera panasonicproblem
« Svar #1 skrivet: 09 februari 2010, 21:08:19 »
Att pumpen går "tungt och ansträngt" när du försöker värma typ 450 m3 med den är bara helt naturligt. Den är helt enkelt underdimensionerad för dessa luftmängder. Gör som din granne och stödvärm på plan 2, så ska du se att pumpen mår lite bättre. Undvik dock automatikläget.
Panasonic E9EKEB. GÃ¥r som en klocka.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!