Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: TV och parabolkort  (läst 18317 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad värmemannen

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 120
  • Karma +0/-0
TV och parabolkort
« skrivet: 19 april 2005, 12:47:24 »
   fiR: fiR: fiR:
« Senast ändrad: 09 maj 2005, 08:05:15 av värmemannen »

Utloggad kek29

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Malmfälten
  • Antal inlägg: 420
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: TV och parabolkort
« Svar #1 skrivet: 19 april 2005, 14:10:09 »
Just nu finns absolut inga koder eller hexfiler att tillgå oavsett system...bara att vänta...lär nog dyka upp !!
IVT greenline c7ht+ (170m borra)   Ã¥rsmedeltemp där jag bor -1,2..slÃ¥ det om ni kan :)

Utloggad Linnex

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Alvesta
  • Antal inlägg: 269
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: TV och parabolkort
« Svar #2 skrivet: 19 april 2005, 14:41:59 »
En M III fil har dykit upp idag. Om den funkar eller är bluff vet jag inte.
Finns andra sätt att kring gå... då med CS eller spider... men det bör nog tas på andra forum än detta va?
Thermia Diplomat 6 med inne givare (installerad 05-02-17), 118 m aktivt hÃ¥l. 165 m2 enplans + 40 m2 garage. Värmekurva 35. VP förbrukning  4200 kWh.

Frikyla med VVX och takkassett ASW 47 som då även körs värme på under Vintertid.

Utloggad Lövis

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 105
  • Karma +1/-2
  • Kön: Man
  • Vanlig medlem utan titel
SV: TV och parabolkort
« Svar #3 skrivet: 19 april 2005, 18:34:14 »
http://www.c4free.org      http://www.guldkort.info

Kolla in dessa sidor där kommer info om hur läget är på parabolkortsfronten.

Mvh Lövis

Utloggad elvings

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 94
  • Karma +0/-0
SV: TV och parabolkort
« Svar #4 skrivet: 19 april 2005, 21:30:04 »
de ovan nämda sidorna är ej de bästa men försök gärna med www.comhit.net

Utloggad Hansson

  • Värmer med ved ej
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 1726
  • Karma +2/-1
  • Kön: Man
    • Min logger
SV: TV och parabolkort
« Svar #5 skrivet: 07 maj 2005, 18:32:52 »
Slänger in en fråga...

Finns det någon motagare som klarar både cannaldigital och viasat?Dubbla kortläsare..
Jobbigt med två boxar >:(

Mvh/Andreas
Baxi solo innova 30kw 2000L ackumulatortank
Jøtul I 520 FL.MITSUBISHI FH35 VEHZ.
http://www.e-logger.se/pub?hansson&p=1

Utloggad kek29

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Malmfälten
  • Antal inlägg: 420
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: TV och parabolkort
« Svar #6 skrivet: 07 maj 2005, 19:09:09 »
Slänger in en fråga...

Finns det någon motagare som klarar både cannaldigital och viasat?Dubbla kortläsare..
Jobbigt med två boxar >:(

Mvh/Andreas
www.sat.nu
IVT greenline c7ht+ (170m borra)   Ã¥rsmedeltemp där jag bor -1,2..slÃ¥ det om ni kan :)

Utloggad elvings

  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Antal inlägg: 94
  • Karma +0/-0
SV: TV och parabolkort
« Svar #7 skrivet: 08 maj 2005, 12:47:56 »
Tidigare har det på nätet gått att ladda hem filer till Conax, så att man kunnat tittta på satelitutbudet, inrymmande även TV1, Tv 2 etc. Sedan en tid är de försvunna.  :'(

Någon VP-mästare som sett något spår?  ???

TÄNK PÅ ATT DET ÄR OLAGLIGT MED PIRATKORT!!! VARMEPUMPSFORUM.COM REKOMMENDERAR INGEN ATT ANVÄNDA PIRATKORT! säger den tråkiga lilla VPdraken...

Bara för att vara korrekt så är det INTE olagligt med piratkort. Det kan kanske komma att bli men idag är det inte det för privat bruk. Kommersiellt är något annat.

Hursomhelst, prova de sidorna som nämnts då detta forum troligen inte lämpar sig för dessa disskutioner.

Utloggad Linnex

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Alvesta
  • Antal inlägg: 269
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: TV och parabolkort
« Svar #8 skrivet: 09 maj 2005, 07:57:09 »
Slänger in en fråga...

Finns det någon motagare som klarar både cannaldigital och viasat?Dubbla kortläsare..
Jobbigt med två boxar >:(

Mvh/Andreas

Strongen som viasat skickar med klarar även conax. Tror inte att den är godkännd av Canaldigital men det går ju alltid att trycka i CD-kortet och test om det fungerar.
Samsung skall väl klara av båda efter patch och sedan har vi Dreambox.. men den är inte det lättaste och absolut inte bara att köpa och starta utan där måste man pilla en hel del + gärna ha kunskap i linux.
Thermia Diplomat 6 med inne givare (installerad 05-02-17), 118 m aktivt hÃ¥l. 165 m2 enplans + 40 m2 garage. Värmekurva 35. VP förbrukning  4200 kWh.

Frikyla med VVX och takkassett ASW 47 som då även körs värme på under Vintertid.

Utloggad Linnex

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Alvesta
  • Antal inlägg: 269
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: TV och parabolkort
« Svar #9 skrivet: 09 maj 2005, 08:03:15 »
Tidigare har det på nätet gått att ladda hem filer till Conax, så att man kunnat tittta på satelitutbudet, inrymmande även TV1, Tv 2 etc. Sedan en tid är de försvunna.  :'(

Någon VP-mästare som sett något spår?  ???

TÄNK PÅ ATT DET ÄR OLAGLIGT MED PIRATKORT!!! VARMEPUMPSFORUM.COM REKOMMENDERAR INGEN ATT ANVÄNDA PIRATKORT! säger den tråkiga lilla VPdraken...

Bara för att vara korrekt så är det INTE olagligt med piratkort. Det kan kanske komma att bli men idag är det inte det för privat bruk. Kommersiellt är något annat.

Hursomhelst, prova de sidorna som nämnts då detta forum troligen inte lämpar sig för dessa disskutioner.

Som sagt är inte det förbjudet äga. Sverige är väldigt liberal på denna punkt och det är inte heller förbjudet att tillverka eller ge bort. Lagen säger att det är förbjudet i "förvärvningssyfte" och då är det försäljning.

Däremot har marknadsdomstolen fält forum som har haft inkomster på tex banners etc och även där koder har spridits. Så... tips är att håll detta utanför detta forum.
Thermia Diplomat 6 med inne givare (installerad 05-02-17), 118 m aktivt hÃ¥l. 165 m2 enplans + 40 m2 garage. Värmekurva 35. VP förbrukning  4200 kWh.

Frikyla med VVX och takkassett ASW 47 som då även körs värme på under Vintertid.

Utloggad Hansson

  • Värmer med ved ej
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: Dalarna
  • Antal inlägg: 1726
  • Karma +2/-1
  • Kön: Man
    • Min logger
SV: TV och parabolkort
« Svar #10 skrivet: 09 maj 2005, 16:53:11 »
Fick med en PACE motagare från viasat.Den har bara en kortplats.Något skrot antar jag >:(
Man måste ju ringa o koppla abb till en box på viasat så boxen måste nog vara godkänd av viasat skulle jag tro

Vad heter systemet viasat kör med nu?


Mvh/A
Baxi solo innova 30kw 2000L ackumulatortank
Jøtul I 520 FL.MITSUBISHI FH35 VEHZ.
http://www.e-logger.se/pub?hansson&p=1

Utloggad Linnex

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Stad/land: Alvesta
  • Antal inlägg: 269
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: TV och parabolkort
« Svar #11 skrivet: 10 maj 2005, 01:12:18 »
Fick med en PACE motagare från viasat.Den har bara en kortplats.Något skrot antar jag >:(
Man måste ju ringa o koppla abb till en box på viasat så boxen måste nog vara godkänd av viasat skulle jag tro

Vad heter systemet viasat kör med nu?


Mvh/A

Videogard (NDS).

Ja det krävs att mottagaren har en boxID som kortet knyts till för att systemet skall fungera. När det gäller dreambox så kan man själv lägga in boxID i den med lämplig plugin så att den kan kommunicera med viasats kort.
Jag utgår från att det även gäller för sammyn men är inte säker. I vilket fall som helst krävs det en del kunskap i ämnet och inget som är gjort på 5 röda samt då BoxID från en godkänd box.

Dreamboxen är nog den bästa mottagaren på marknaden idag och är egentligen en liten dator där man själv väljer vilket image (typ operativsystem) man vill använda sig av och vad man vill ha ut av mottagaren. Imagen är linusbaserad och det finns många team som utvecklar sina image och plugin. Alla image och programvaror till dreambox finns på nätet för fri nerladdning.
Dreamboxen är naturligtvis inte godkännd av viasat och CanalDigital pga dess möjligheter... ::)
« Senast ändrad: 10 maj 2005, 01:16:11 av Linnex »
Thermia Diplomat 6 med inne givare (installerad 05-02-17), 118 m aktivt hÃ¥l. 165 m2 enplans + 40 m2 garage. Värmekurva 35. VP förbrukning  4200 kWh.

Frikyla med VVX och takkassett ASW 47 som då även körs värme på under Vintertid.

Utloggad Norrlänningen 2.0

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 532
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Allt gÃ¥r, det är bara olika svÃ¥rt
SV: TV och parabolkort
« Svar #12 skrivet: 05 juni 2005, 22:57:54 »
JAJA..eller sÃ¥ gÃ¥r man ihop nÃ¥gra i byn....Ã¥ bygger ett eget nät, nedgrävt förstÃ¥s...med förstärkare Ã¥ rubbet...Ã¥ssÃ¥ hittar man en lämplig lokal...skruvar upp en SSSTTTTOOOORRR parabol....Ã¥ samlas en gÃ¥ng per Ã¥r för att bestämma vilka 30 kanaler man ska ha i Ã¥r dÃ¥....beroende pÃ¥ hur mÃ¥nga som är med sÃ¥ bör det kosta mellan 300-500 per person Ã¥ Ã¥r  *hehe* *hehe* *hehe* *vinkar*
Nu: Direktel (0 radiatorer på) Sanyo 123 och pelletskamin med kreativ skorstenslösning. Souterränghus, västerbotten

Tidigare:Thermia Villa 5.5, borra ~130 aktivt djup. FLM30 & Thermia SVR 110.  Enplansvilla i västerbotten, 175 kvm.

Utloggad Rickard

  • Rickard
  • Administratör
  • Dignitär inom värmepump
  • *****
  • Stad/land: PiteÃ¥
  • Antal inlägg: 35037
  • Karma +55/-44
  • Kön: Man
  • Ägare av forumet
SV: TV och parabolkort
« Svar #13 skrivet: 06 juni 2005, 08:22:12 »
JAJA..eller så går man ihop några i byn....å bygger ett eget nät, nedgrävt förstås...med förstärkare å rubbet...åsså hittar man en lämplig lokal...skruvar upp en SSSTTTTOOOORRR parabol....å samlas en gång per år för att bestämma vilka 30 kanaler man ska ha i år då....beroende på hur många som är med så bör det kosta mellan 300-500 per person å år  *hehe* *hehe* *hehe* *vinkar*

Den lösningen kräver 30 digitalmotagare och programkort, vilket innebär att ni måste vara minst 30 grannar som går ihop för att det skall bli billigare än att köpa var sin anläggning.
Webbshop för energisparare: www.energibutiken.se
Till forumets kostnadsfria Offerttjänst: https://www.energioffert.se
Min loggade anläggning: https://e-logger.se/pub?rmarklund
Mina andra forum: www.poolforum.se och: www.atvforum.se
Konverterat från direktverkande elradiatorer till vattenburet och värmepump 2003. Hus: Älvsbyhus -75, Ort PITEÅ, uppvärmd yta ca 170 m2. Värmepump Nibe 1255-12, 500 meter ytjord-kollektor i en slinga, 14 st Korado radiatorer,2-rörs vattenburet system. Utomhuspool 4 X 8 meter som värms med värmepump till ca 32 grader under maj-sept.
38 stycken solceller, Hanersun TCP18-54HB415W, Total teoretisk effekt 15770 W.
Invertern är en Hybrid från Growatt på 15 kW, och batterierna är Growatt APX HV Battery 15 kW, Power Module APX 98020-P1/APX 98034-P2
Yrke: Egen företagare, bakgrund: Systemtekniker med inriktning mot styr/regler. 3 års yrkesutbildning + diverse internutbildningar, 20 års yrkeserfarenhet.
Allt om mig: http://www.varmepumpsforum.com/vpforum/index.php?topic=5196.msg48236#msg48236

Utloggad Norrlänningen 2.0

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 532
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Allt gÃ¥r, det är bara olika svÃ¥rt
SV: TV och parabolkort
« Svar #14 skrivet: 06 juni 2005, 08:36:28 »
Jodå..visst behöver du 30 mottagare....å kort..men i LÄNGDEN blir det betydligt billigare, och ett eget nät är ju inte fel. Det viktiga blir ju att man måste få lös förstärkarna till nätet till ett bra pris...
Nu: Direktel (0 radiatorer på) Sanyo 123 och pelletskamin med kreativ skorstenslösning. Souterränghus, västerbotten

Tidigare:Thermia Villa 5.5, borra ~130 aktivt djup. FLM30 & Thermia SVR 110.  Enplansvilla i västerbotten, 175 kvm.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!