0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Ringde idag till installatören och han skulle skicka skade anmälan till fgnordic.Han trodde det var motorn till vingen som hade pajat, eller kuggat över.Någon som vet hur länge Fgnordic tar på sig att behandla anmälan?Tänkte om man kommer få vänta veckor innan det blir lagat?Och finns det någon risk med att köra pumpen då översta vingen alltid är stängd nu?
Hejsan!Enklast är ju att ringa till FG Nordic och fråga hur lång handläggningstid de har.Du kan ju be installatören att skynda på ärendet. Tror inte det tar veckor att få det åtgärdat. Beror väl på installatörenstillgänglighet av tid.Men kan du inte manuellt öppna upp vingen och inte använda swing-funktionen tills du fått det lagat.//Thomas
Hej,hoppar in på denna tråd för jag har ev.samma problem nu Ska bägge övre vingarna pendla parallelt vid swingfunktionen? Jag har för mig att dom gjort det tidigare(ej helt säker)men nu börjar den övre röra sig allt mindre är det någon som har en Nocria 14/18 som ev.kan kolla om det ska vara så? //Rolle
Träffpunkten på andra pumpar? Är precis där jag ställer den!
Träffpunkten på andra pumpar? Är precis där jag ställer den! Och varmluften stiger, men bäst att få vingen rakt ut och hög fläkt, för oss funkar det mindre bra, 25-27gr i hallen och golvet skållhett! Med ex Boschen med vingen rakt ut så rörde sig luften mycket bättre!
Ovanför ytterdörr, men oavsett var den sitter så går inte vingen att få rakt ut, som det gör på de flesta pumpar jag sett../A.