Det viser seg at det er hovedkortet i utedelen som ikke gir strøm ut til viften. Innstallatören har bytt over hovedkortet ifra min andre pump och det fungerar 100 %. Noen som vet hva som kan være galet med hovedkortet? Citcop er så trege med å behandle min reklamasjon så tenkte kanskje jeg skulle forsøke å få det fixad själva...
Nja, det är väl ingen bra ide', det verkar som du nyss köpt pumparna så då finns väl garanti på dem, börjar du fixa själv riskerar du att garantin faller bort, du har ju anlitat en auktoriserad installatör för själva installationen så låt honom(henne?
) göra allt arbete tills pumpen fungerar som den ska. Du låter ju norsk, men vet ej om du bor i Sverige eller Norge. Har du köpt pumparna från en norsk eller svensk återförsäljare, vet ej om Citcop finns även i Norge, men garantibestämmelserna måste väl vara ungefär likvärdiga i båda länder. Alltså: inget självfixande !
Själv kan jag tycka att det verkar märkligt när en pump lägger av efter en dag, för installatören måste väl ha testkört den felaktiga pumpen ett tag då den installerats?
Låt oss få veta om/när allt löst sig för dig!