0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Har lest en del om alle disse, holdt en knapp på Nocriaen, men når jeg leser om avisnings-hyppighet der også, så blir jeg skeptisk.
Citat från: johnny_3x skrivet 02 februari 2010, 19:44:37Har lest en del om alle disse, holdt en knapp på Nocriaen, men når jeg leser om avisnings-hyppighet der også, så blir jeg skeptisk.Vill du ha garanterat lite/fåtaligt med problem för avfrostningen/avisningen (och även mycket säker värmedrift) bör du välja Mitsubishi.Men det är ju fler saker som spelar roll än det också förstås.
Det måste ha varit något fel på din HE9 (soppabrist) om du bara fick 37 grader i utblås vid -6 grader ute !!Vet i och för sig inte vilken temperatur maskinen hade vid insuget.
Hei Mikrei.Sant som du sier, så lenge pumpen leverer hva den er forespeilet å gjøre, så kan den avise så hyppig som bare det, så lenge det ikke går utover inne-temperaturen.Når din først aviser, bruker den stort sett like lang tid hver gang den gjør det? Hvor lang tid bruker en avisnings-syklus?Noen som har tilsvarende erfaringer på mitsubishi el toshiba-pumpene jeg er interessert i?Fikk forresten opplyst av min potensielle leverandør at han hadde målt utluften på en Nocria-pumpe. Det var -6 ute, flakten på nivå 1, han sa temperaturen lå på hele 69 grader. Er ikke dette vanvittig høyt? Min gamel HE-pumpe kom opp i ca 37 grader rundt denne temp, men obs.. dette var med vifte-hastighet på høyeste.//JE
Fikk forresten opplyst av min potensielle leverandør at han hadde målt utluften på en Nocria-pumpe. Det var -6 ute, flakten på nivå 1, han sa temperaturen lå på hele 69 grader. Er ikke dette vanvittig høyt?//JE
Citat från: TS Comfort AB skrivet 02 februari 2010, 22:39:23Det måste ha varit något fel på din HE9 (soppabrist) om du bara fick 37 grader i utblås vid -6 grader ute !!Vet i och för sig inte vilken temperatur maskinen hade vid insuget.Har ikke målt eksakt selv, men at utblåstemperaturen har vært veldig mye høyere tror jeg neppe. Vær obs på at dette var ved full flakthastighet. Hentet informasjonen fra importøren i Norge. Se link http://webshop.bauer-energi.no/PDF/Varmepumpe_Panasonic_HE9GKE_Kurver.pdf s. 59 her, står det jo svart på hvitt at den aldri vil overstige rundt 41 grader på det beste ved denne hastigheten. Eller er det noe jeg leser feil?//JE
Citat från: johnny_3x skrivet 02 februari 2010, 22:29:13Fikk forresten opplyst av min potensielle leverandør at han hadde målt utluften på en Nocria-pumpe. Det var -6 ute, flakten på nivå 1, han sa temperaturen lå på hele 69 grader. Er ikke dette vanvittig høyt? Min gamel HE-pumpe kom opp i ca 37 grader rundt denne temp, men obs.. dette var med vifte-hastighet på høyeste.//JEHei igjen Mikrei.Har du målt hvilken temp utblåsnings-luften inne har? Dette jeg har referert til over her, ser det ut til å stemme?//JE
Fikk forresten opplyst av min potensielle leverandør at han hadde målt utluften på en Nocria-pumpe. Det var -6 ute, flakten på nivå 1, han sa temperaturen lå på hele 69 grader. Er ikke dette vanvittig høyt? Min gamel HE-pumpe kom opp i ca 37 grader rundt denne temp, men obs.. dette var med vifte-hastighet på høyeste.//JE