Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Kan montering för nära tak pÃ¥verka effektiviteten?  (läst 9305 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

Utloggad marmbrandt

  • Lite enklare liv...
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 87
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Man alltid nörda in sig pÃ¥ ngt nytt ämne
SV: Kan montering för nära tak påverka effektiviteten?
« Svar #15 skrivet: 04 februari 2010, 10:20:49 »
Har startat en mailväxling med IVT`s support, än så länge inga utvecklande svar........
Dom hänvisar till installatören, han som inte följde installationsanvisningarna.

Ngn som ser ngt ljus i slutet av tunneln ?

Eller bara fakta i målet ?

TranÃ¥sfirman MÃ…STE väl veta själva hur deras grejer skall köras optimalt  Sc:,h
Ombyggd Bogser-SalongsbÃ¥t i StÃ¥l. 22m 80m2 . IVT 09-FRN okt-09. Skumisolering ovan vattenyta. Stockholm, saltvattensidan. En gammal oljebrännare frÃ¥n 80-,vattenraddar,  som iofs luktar gott men slukar bränsle.

Utloggad marmbrandt

  • Lite enklare liv...
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 87
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Man alltid nörda in sig pÃ¥ ngt nytt ämne
SV: Kan montering för nära tak påverka effektiviteten?
« Svar #16 skrivet: 05 februari 2010, 09:25:14 »
En sorts svar från IVT:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har nu kollat med våra tekniker och det blir sämre luftflöde då innerdelen suger luften uppifrån och är det då för nära till taket så blir sämre flöde.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ombyggd Bogser-SalongsbÃ¥t i StÃ¥l. 22m 80m2 . IVT 09-FRN okt-09. Skumisolering ovan vattenyta. Stockholm, saltvattensidan. En gammal oljebrännare frÃ¥n 80-,vattenraddar,  som iofs luktar gott men slukar bränsle.

Utloggad ztrindberg

  • Expert pÃ¥ värmepump
  • ****
  • Antal inlägg: 356
  • Karma +0/-0
SV: Kan montering för nära tak påverka effektiviteten?
« Svar #17 skrivet: 05 februari 2010, 11:23:35 »
En sorts svar från IVT:
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Jag har nu kollat med våra tekniker och det blir sämre luftflöde då innerdelen suger luften uppifrån och är det då för nära till taket så blir sämre flöde.
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


No shit sherlock.......

Låter inte som om du har kontakt med rätt person precis.......Kanske läge att ringa istället?

Utloggad Art Deco

  • Guldmedlem
  • Dignitär inom värmepump
  • ******
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 2101
  • Karma +9/-4
SV: Kan montering för nära tak påverka effektiviteten?
« Svar #18 skrivet: 05 februari 2010, 12:19:10 »
Jag har nu kollat med våra tekniker och det blir sämre luftflöde då innerdelen suger luften uppifrån och är det då för nära till taket så blir sämre flöde.

Darwin Awards....?

Om det har tagit veckor för IVT att inse denna naturlag, är frågan om dom ska sälja L/L öht.
Ge dom ett ultimatum nu: samma firma tar ner IVT:n och gasar upp en Nocria och du tar mellanskillnaden, eller alt hävs köpet.
Ge dom tills onsdag, försöker dom fortfarande förhala meddelar du att firman och IVT även får ta kostnaden för den bunkerolja som du tvingats köpa in för att hålla värmen i båten.
Friskt kopplat - hälften brunnet ....

Utloggad galghumor

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 28
  • Karma +0/-0
  • Värmepumpar är bra gejer!
SV: Kan montering för nära tak påverka effektiviteten?
« Svar #19 skrivet: 05 februari 2010, 18:31:22 »
Jag fattar inte varför du ska tjafsa med IVT, vad har de med saken att göra?
Panasonic E9EKEB. GÃ¥r som en klocka.

Utloggad marmbrandt

  • Lite enklare liv...
  • Kan värmepumpar
  • ***
  • Stad/land: Stockholm
  • Antal inlägg: 87
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
  • Man alltid nörda in sig pÃ¥ ngt nytt ämne
SV: Kan montering för nära tak påverka effektiviteten?
« Svar #20 skrivet: 05 februari 2010, 22:25:06 »
Jag fattar inte varför du ska tjafsa med IVT, vad har de med saken att göra?
Kompis....
Vad har Arla med mjölken ?
Volvo med bilarna ?
Airbus med flygplanen?

Dom konstruerar, tillverkar och distribuerar luftvärmepumpen jag köpt, dom har allt med den att göra, eller ?
Ombyggd Bogser-SalongsbÃ¥t i StÃ¥l. 22m 80m2 . IVT 09-FRN okt-09. Skumisolering ovan vattenyta. Stockholm, saltvattensidan. En gammal oljebrännare frÃ¥n 80-,vattenraddar,  som iofs luktar gott men slukar bränsle.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!