0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Några fönster har rötnat och måste bytas innan jag kan fortsätta renoveringen på insidan (suck).Vad är det för fönster man ska se efter, 3glas med så låga värden som möjligt för hålla inne värmen sågott som möjligt?
Sist jag räknade på det så gick det inte att ekonomiskt försvara 3-glasfönster när man jämförde. U-värdet skiljer för lite på moderna gasfyllda fönster. 3-glasen ljudisolerar dock bättre som ju kan ha ett värde i sig.PVC-fönster verkar bli mer och mer poppis, har själv ingen som helst erfarenhet men de får goda vitsord och de är ju bra mycket billigare.
Citat från: mexitegel skrivet 01 februari 2010, 23:57:48Sist jag räknade på det så gick det inte att ekonomiskt försvara 3-glasfönster när man jämförde. U-värdet skiljer för lite på moderna gasfyllda fönster. 3-glasen ljudisolerar dock bättre som ju kan ha ett värde i sig.PVC-fönster verkar bli mer och mer poppis, har själv ingen som helst erfarenhet men de får goda vitsord och de är ju bra mycket billigare.Jämförde med Skånska byggvaror och det blev dem istället för plastskitet. Har sett många och verkar skräp.
Frågan är hur viktigt u-värdet är uppe på andra våningen, där uppe hamnar ju all värme ändå, idag är det oisolerat men hoppas på få det isolerat och käckt sen..
Du kan ju alltid kolla med Bygghemma.Se vad för sortiment dom harIbland kan har man tur när de kör en drive på fönster med 50% rabatt
tack fast deras u1,3 var lika dyra som skånes 1,1 - kändes det som efter några sekunders bedömning.Funderar på höra med westcoast, borde få billigare utav dem via jobbet, fast det var många som var fel på utav de vi köpte.. men är man snål så.. hehe
Kikade på mina befintliga fönster, de nämner "2 0 w/m" är det samma sak som u-värdet? typ 2.0?