0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Grannens värmepump av märket Toshiba är placerad på hans husvägg precis ovanför mitt garagetak, vi bor i kedjehus. Den har alltid hörts in till oss vilket somliga i familjen tycker är besvärande. Nu i vinter för det ett fruktansvärt oljud - det låter som en maskin står och går inne i vårt hus. Innan jag pratar med honom skulle jag vilja veta hur det kan komma sig att ljudet fortplantar sig så. Är det något fel på hans pump eller är det bara illa placerad? Vi var inte tillfrågade när han satt upp den. Den sitter så pass lågt att det var krångligt att byta papp på taket. Vad kan jag föreslå att han gör? Alla andra i området har satt sina i närheten av köket medan han så vitt jag kan bedöma satt den så att den på väggen i trappan till övervåningen där det ju finns en vägg som inte går att använda till något. Har ni några tips på vad jag ska föreslå honom. Ljudet är så pass högt så jag miljö och hälsa inte skulle godkänna det.
Den sitter så pass lågt att det var krångligt att byta papp på taket. Alla andra i området har satt sina i närheten av köket medan han så vitt jag kan bedöma satt den så att den på väggen i trappan till övervåningen där det ju finns en vägg som inte går att använda till något.
Ett litet läckage brukar tysta den bästa uteluftare.
Ja hörde bara ptttssssssss......, sen blev det helt tyst överallt
Ja hörde bara ptttssssssss......, sen blev det helt tyst överallt, vet inte vad som hände
Efter lunch hittas denna tråd och någon kommer därefter att få det rätt hett om öronen