0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Köp mjukstängare är rådet hos en viss fjärrvärmeleverantör för att slippa läckor.....
Citat från: leifa.k skrivet 29 januari 2010, 00:15:13Köp mjukstängare är rådet hos en viss fjärrvärmeleverantör för att slippa läckor.....Bara undrar vad det har med fjärrvärme att göra?
En bra lödning vem bedömer den . jag har haft turen att få löd tekniken visad av en gammal vvsare som jobbat som petring åt kopparsmeder på 40 talet . det finns massor med folk som säger att dom kan löda, men dom kan kladda.
vid t,e,x lödning av medicinska gaser va i alla fall jag tvungen att gå kurs på 80 talet med lödprov på aga för att få jobba med det .och kan du tänka dig att det fanns dom som inte fick godkänt.c-c
Citat från: cocacola skrivet 30 januari 2010, 13:28:27En bra lödning vem bedömer den . jag har haft turen att få löd tekniken visad av en gammal vvsare som jobbat som petring åt kopparsmeder på 40 talet . det finns massor med folk som säger att dom kan löda, men dom kan kladda.Att löda koppar rör trodde jag var en av dom enklaste sakerna att göra med gassvets Tror för övrigt att det räcker bra att mjuklöda om det rör sej om klenare dim och det låga tryck det rör sej om inom vvs.