Är det en speciell rem? Min lilla stiga 2stegs har typ kilremmar, a b c vet jag ej men tror det fungerar med vilken genaratorrem som helst, bara det är rätt längd. Har ju stigas minsta med 4hp och larvfötter, körde förbi husbilen ut till skogen och skulle bryta runt slungan i skogen i djupa snön då gick det främre högra drivhjulet sönder och larvbandet krängde av sig först på högra sidan och direkt efter på vänstra sidan. Fick släpa hem slungan från skogen. Hade ju fått 2 hjul med snökedjor av en kompis som städade garaget som jag skulle ha dit, hjulaxeln på slungan var 16mm, hålet i navet på nya hjulena var 32mm....Det slutade med att jag hittade olika rördimensioner under altanen, det första röret som skulle på drivaxeln fick jag snitta upp med vinkelslipen så jag kunde vidga röret, andra röret fick jag också snitta upp för att krympa diametern och slå in den genom centrumhålet på fälgen och sedan trä på det på det mindre röret som var på drivaxeln och svetsade ihop det med pinne. Funkar bra. Det jag menar är att kniper det så behöver det inte vara exakt rätt rem, det kan funka med annan rem från Biltema, Mekonomen, macken osv, bara det är ungefär rätt längd, om det inte är typ kamrem.