Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Grundvattenbrunn för värmepumpe  (läst 2361 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad JanHansen

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 3
  • Karma +0/-0
Grundvattenbrunn för värmepumpe
« skrivet: 26 januari 2010, 10:20:26 »
Hej
Har et hus på 600 m2, 200 bygyta, källara våningsplan och 1 etage, där jag funderar på at etablera värmepump. Jag har 3000 m2 tomt men det är inte så let at gräva ner slingor. Grannen har grundvattenvärmepump och den fungerar bra. Den har stannat two gångar på 1½ år pga. filtret. (vet inte hur noga han är at kolla det i förhand)
Huset jag har är i Trelleborg och det sägs at vi har massor med grundvatten och at det er ca 9 grader året om. Frågan er då, er det et stabilt system at bygge vanligtvis ? - hur dybt tror ni man skal behöve borra ? - spelar det någon roll at grannen ochså har grundvattenvärme ? och hur stort tror ni brunn och pump måste bli för et hus av denna storlek ?. Grannens hus er på 500 m2 i et plan och han har 16 kwt och det räcker. Jag har fåt bud på 12- 30 kwt.. vet inte helt vad som går, men tror 17 kwt skulle bli ok ?

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!