Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Problem med min Sanyo 123 luftvärmepump  (läst 1618 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad martin

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Stad/land: Göteborg
  • Antal inlägg: 17
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Problem med min Sanyo 123 luftvärmepump
« skrivet: 24 januari 2010, 20:07:10 »
Nu har det kvicksilvret varit pÃ¥ den nedre delen i 6-7 veckor (tror jag) och dessutom allt som oftast -7 till -12                  (enstaka tillfälle -20). Mitt problem är nu att dom tvÃ¥ senaste veckorna sÃ¥ har luftvärmepumpen (luft/luft) fungerar allt sämre.. jag fÃ¥r upp en värme av oootroliga 17-19 grader ca:4-5 meter ifrÃ¥n innedelen. Jag har varit uppe pÃ¥ förrÃ¥dstaket, där utedelen stÃ¥r (efter rekommendation av en, enligt vänner och bekanta) och försökt tagit bort is under utedelen, som bildats av kondensvatten. Till saken hör att jag har behövt ta bort det nÃ¥got Ã¥r innan, trots att detta är 4 vintern vi har pumpen. jag har läst den förbannade bruksanvisningen fram o baklänges men blir inte riktigt klok vad jag ska göra mera..
Kan det vara slut på 410 kylmedlet (tror jag det heter) eller kan det vara isen som gör att det kyler ner pumpen? (skall vara minst 10cm fritt under utedelen, enligt manualen)

förslag? förutom att ringa installatören (vilket jag snart ska göra ändå, men antar att han inte kommer förrän våren och snön har töat bort :P
« Senast ändrad: 24 januari 2010, 20:16:41 av martin »
"allt går me lite vilja o vaselin"

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!