0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Vad har du för startvärde på eltillskottet då? Bör ju vara -900 om du har -180 på kompressorn...
Tjena alla Pumpfantaster!höra om detta med er...gick ner i pannrummet för att se över skönheten (Nibe 1230-10) litegranna...Det är nu ca-11 ºC ute och pannan gick redan med eltillskott Men det jag undrar över ä vad som styr gm? de låg på -494 och tickade sakta neråt...om jag fattat rätt så betas de av neråt till 0 då de vänder uppåt? men vad styr var de hamnar? kompressorn är ställd till -180 i startvärde. Med detta menas att kompressorn startar vid -180 gm och börjar beta av dessa,,,,men hur kan då gradminuterna hamna så högt(lågt ) Är det normaltvid dessa gm?
Tjena alla Pumpfantaster!höra om detta med er...gick ner i pannrummet för att se över skönheten (Nibe 1230-10) litegranna...Det är nu ca-11 ºC ute och pannan gick redan med eltillskott Men det jag undrar över ä vad som styr gm? de låg på -494 och tickade sakta neråt...om jag fattat rätt så betas de av neråt till 0 då de vänder uppåt? men vad styr var de hamnar? kompressorn är ställd till -180 i startvärde. Med detta menas att kompressorn startar vid -180 gm och börjar beta av dessa,,,,men hur kan då gradminuterna hamna så högt(lågt ) Är det normaltvid dessa gm?En annan grej....om man har nya effektiva raddar, kan man då undvika eltillskott längre än med ineffektiva? En granne till mig påstod det men jag ville höra med er, proffsen först...
nu är det ju inte inställning på gradminuter det hänger på om den ska klara av att beta av dem eller inte utan att den orkar över börvärdet!mvh daniel