Har idag en TE9 placerad i hallen (befintlig). Har problem att värme i köket beroende b la på FTX systemet blåser ut vid ingången till köket. Nya 3.glasfönster men problem vid redan -2 att hålla 20 grader överallt i huset. Behöver mer kw utan att använda det vattenburna systemet(kombipanna).
Vill placera den i förråd (2:a pump) idag ca 13-15 C på vintern . För att öppna dörr till kök för att få stödvärme från LL-pumpen. Även kunna öppna dörr till garage när jag vill ha upp 10-15 i garaget när jag ska använda det ! Kunna hålla upp 10-15 grader i vinterträdgården när vi har stängt den stora skjutdörren från vardags rummet när det är -10 till -20 C. Kyla ner vinterträdgården på sommaren. Min sambo vill placera den i vinterträdgården för att kunna använda den på sommaren och vintern. Men är det för kyligt så kommer den stora skjutdörren från vardags rummet åka igen, det vet jag ! Då får vi ingen hjälp i resten av huset speciellt köket. Ser inget bra att ha dörren öppen ut till förrådet från köket tycker hon medans jag ser det som den mest flexibla lösningen ! Placera den i köket blir inte bra om jag inte köper en golvvärmepump men då blir det bara kök och huset som får värme. I detta fall prataa vi om en RE 12 Panasonic troligtvis.
Vad göra
?
UST
Vad göra ?