Måste korrigera lite tror jag här

E9JKE-3 stänger av sig vid -18 enligt leverantören på pappret, flera av E9JKE-3 har stängt av sig vid -16 så det beror nog lite på hur kalibrerad termometern är på utedelen misstänker jag så jag har inte helt rätt i det fallet.
Det jag dock har missat att kolla är när dom startar igen, men det kan nog skilja någon grad även där beroende på "termometern/givaren" i maskinen. Gissar att dom startar någonstans mellan -14 och -16 och är det så att dom stannar vid -18 och startar vid -16 så låter det som mycket start och stopp i stora delar av landet denna vinter.
Har inte leverantörerna uppgett detta vid försäljningen kan dom förmodligen åka på en del återköp som jag råkade ut för när Sanyo hux flux la in den programvaran

Förr var den så kallade Nordenanpassningen bara värmekabeln men nu verkar dom paralellimporterade ha denna avstängning vid ett visst antal minusgrader, RE som även den paralellimporteras har mig veterligen inte denna begränsning, ingen kund har mailat eller ringt om att maskinen stänger av sig och jag har en RE9 inte så långt från mig och vi har haft -24 som kallast så han borde ha hört av sig om så var fallet.
Får mycket mail med frågor om deras CE9JKE stänger av sig vid -16 eller eventuellt -18 men det gör dom inte