Mitt uttalande om om Delta-T är kanske inte riktigt, eftersom jag inte har mätt på rören utan endast mätt de utströmmande lufttemperaturen från konvektorn (28ºC) och ställt den i relation till rumstemperaturen (20 ºC), vid en framledningstemp på ca 40 ºC. Den yta som konvektorn värmer är på ca a 185m2. Enligt en beräkning, gjord med Lenhovda Radiatorfabriks beräkningsprogram så erfordras där ca 10340W. Jag har fn. en radiator kapacitet vid DT50ºC på 7570W och vid DT30ºC på 3815W så konvektorn ger minst 4000W. Jag har en öppen planlösning med ca 45m2 fönsterytor i utrymmena som avses i beräkningen. Enbart på den väggen där konvektorn sitter har jag 9st. 3-glasfönster om 1000*1600mm fördelat på en vägg som spänner över två plan, med en takhöjd på 6m. Det är därför svårt för mig att säga hur konvektorns värme sprider sig eftersom det är så stor rumsvolym, (324m3) Dessutom så har jag endast kört konvektorn på max steg 2 av 5, vilket är en ljudnivå som knappast hörs. Men det bästa är att allt kallras från fönsterytorna har försvunnit sedan jag monterade konvektorn, och det borgar för att värmespridningen är god. Tidigare med den gamla radiatorn så var det inte speciellt behagligt intill dem.