0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
hejHar du tittat på Comfortzon frånluft VP tillluft (tilluft värmerslinga) eller vanligt radiator system.Länk:http://www.varmepumpsforum.com/ad/ads.pl?banner=comfortzone;time=1113132149Om jag skulle valt i dag tror jag att jag hade valt denna.
Jag som ej har något vent system alls har svårare men fullt möjligt att bygga in ett från luftsystem via min takfots och vínds utrymme. Jag gjorde själv ett både till/frånluft system i mitt förra hus. Isolering av luftkanaler i mina kalla utrymmen. Samtidigt fick jag förvärmning av tilluft systemet till mina VV rör som låg även de i kalla utrymmet. Vissa hus frös dessa vid längre bortvaro från deras bostad. Jag minimerade detta.
Eftersom cicero redan har ventsystem med värmeväxlare borde det vara enkelt att ändra lite på vent systemet och ta hand om det i en frånluft återvinning med CE 50.Sen kan han skicka ut värmen som vanligt till sina radiatorer. ev bygga på några fler för att få bättre COP med lägre framledning temp. (låg temp system).Citat:CiteraJag som ej har något vent system alls har svårare men fullt möjligt att bygga in ett från luftsystem via min takfots och vínds utrymme. Jag gjorde själv ett både till/frånluft system i mitt förra hus. Isolering av luftkanaler i mina kalla utrymmen. Samtidigt fick jag förvärmning av tilluft systemet till mina VV rör som låg även de i kalla utrymmet. Vissa hus frös dessa vid längre bortvaro från deras bostad. Jag minimerade detta.Se till att huset har bra isolering och kör med endast återvinning av frånluften. Vid mindre Värme behov är vinsten där stor.
Jag har börjat begära in offerter på följande CTC Eco air 5.9 + CTC Eco el NIBE Fighter 2010 6 + VVM 240 SANYO CO2