Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Byta ctc master103 till ????  (läst 1359 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad ballsta

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
Byta ctc master103 till ????
« skrivet: 13 januari 2010, 14:03:50 »
Hej.  Har haft mycket problem med min ctc master 103 huvuddunk( dyra reparationer o hantverkare)Nu tänker jag kasta ut skiten fiR: och byta till en ny panna.
Jag tänkte höra lite på detta jättebra forumet, om någon har några bra tips på vad man ska köpa för sort, om ni har bra eller dåliga erfarenheter av en viss typ. Jag bor i Norrlands inland, har ett Gullringshus som är byggt 1992. huset är på 135 kvadrat och ganska välisolerat. Har dessutom en väl fungerande braskamin mitt i huset. Har öppen planlösning o eldar varje dag under vinterhalvåret. Har hört att vissa pannor har det svårt med temp regleringen om man eldar som tillägg, det har faktiskt funkat bra med ctc 103an, någon som har erfarenhet av det?
Tackar på förhand; Nybliven forumsmedlem studs

Utloggad aljons

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 7
  • Karma +0/-0
SV: Byta ctc master103 till ????
« Svar #1 skrivet: 26 januari 2010, 18:39:12 »
För 1,5 år sedan bytte jag min 24 år gamla CTC Master 103 till Nibe Fighter 410P och det har jag hittills inte ångrat. Jag valde då att även installera rumsgivare RG10 för jämnare innetemperatur. Rumsgivare är troligen ett måste om man som du har braskamin.
Nibe Fighter 410P inst. 2008-06 (tidigare CTC Master 103 inst. 1985) i Blekinge. Bost.yta ca 125 m2 + uppv. förråd ca 15 m2 + Munters avfuktare i krypgrunden. Elförbr. totalt ca 13 000 kWh tidigare med CTC Master. Nuvarande elförbr. oförändrad.

Utloggad ballsta

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
SV: Byta ctc master103 till ????
« Svar #2 skrivet: 02 februari 2010, 10:17:15 »
Tack för svaret.
Jag gör nog som dig aljons. Byter till en Nibe410.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!