0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hur gammal är MSZ-FD modellserien? Jag har fått intrycket att den varit med sedan 2007. Stämmer detta?
VAS är samma som VA men i "silver" utförande istället för vit.
Hej!Hur gammal är MSZ-FD modellserien? Jag har fått intrycket att den varit med sedan 2007. Stämmer detta? Om så, har det skett några förändringar över tiden eller är det samma VP? Kvaliteten verkar ju vara hög.Någon som vet om det är nya modeller pågång?
Citat från: frav skrivet 13 januari 2010, 10:31:11Hej!Hur gammal är MSZ-FD modellserien? Jag har fått intrycket att den varit med sedan 2007. Stämmer detta? Om så, har det skett några förändringar över tiden eller är det samma VP? Kvaliteten verkar ju vara hög.Någon som vet om det är nya modeller pågång?Ingen grunn til å forandre på noe som fungerer vel?? (Men jeg skal være ærlig: synes godt ME kan utvikle noen innedeler som er litt mere tiltalende i formen) Men uansett, en varmepumpe skal produsere og avgi varme, det er ikke noe kunstverk man skal ha på veggen eller nede ved gulvet MvhNorsk pumpemontør
Precis som du skriver så är ju inte designen på FD-modellen så vacker, GE-modellen ser ju mer clean & trevlig ut.
Citat från: frav skrivet 13 februari 2010, 18:31:47Precis som du skriver så är ju inte designen på FD-modellen så vacker, GE-modellen ser ju mer clean & trevlig ut.Dylika "funderingar" överlåter jag till den kvinnliga parten i huset.
denna modell låg väl bra mycket före sin tid när den kom både när det gäller kvalitet,effektivitet,ljudtryck och avfrostningparametrar mm ? Och pumpen är enligt mig fortfarande i segmentet "top of the line".Enligt mig den absolut bästa pumpen ur mitt perspektiv...dvs minst reklamationer och nästan alltid super-nöjda kunder Så jag tillhör nog skaran som inte direkt kräver någon ny modell
Citat från: ace skrivet 14 februari 2010, 12:38:39denna modell låg väl bra mycket före sin tid när den kom både när det gäller kvalitet,effektivitet,ljudtryck och avfrostningparametrar mm ? Och pumpen är enligt mig fortfarande i segmentet "top of the line".Enligt mig den absolut bästa pumpen ur mitt perspektiv...dvs minst reklamationer och nästan alltid super-nöjda kunder Så jag tillhör nog skaran som inte direkt kräver någon ny modell instämmer helt och fullt med dig, varför ändra på ett bevisligen vinnande koncept!