Bertil:
En klenod skulle man väl verkligen kunna kalla den, börjar närma sig de 30. Jag önskar bara att jag kunde förstå mig på den lite bättre. Planerar egentligen att byta ut den inom kort men samtidigt så kan den ju få en chans ett tag till.
Den fungerar hyfsat under den varma årstiden men så blir det strul när det blir kallt. Jag har en separat elpatron som jag brukar köra då. (Det finns även en inbyggd men den är bortkopplad.) Ett litet problem för mig har varit att hitta ett vettigt gradantal för elpatronen. Så att pumpen inte stannar och enbart går på elen, vilket hänt lite då och då. Men det är väl förmodligen bara att prova sig fram.
Du skriver att jag ska ha bra flöde, inga radiatorer som stryper. Funderade lite på hur det är i mitt fall och då är det så att jag har några element avstängda. De finns i en del av huset som jag inte använder och som inte är speciellt välisolerat. Tror du att detta gör mer skada än nytta, dvs borde jag öppna dessa element? Kan det påverka värmen i de övriga elementen positivt ifall jag öppnar de som är avstängda idag? Men samtidigt ska jag ju då värma upp ytterligare utrymme som kanske blir som att elda för kråkorna. Vad tror du?