Hej
Så jag skall alltså koppla ihop ett befintligt hål (180 meter) med ett nytt hål (165 meter) - parallellkoppla.
Har då uppfattat att: Behöver då före värmepumpen ha en trimventil på resp. inkommande köldbärare + termometer för varje inkommande köldbärare.
Har här fått rådet 'trimventil typ TA TRIM-K DN 25'. Kan dock ej finna denna när jag 'Googlar', så den heter väl kanske ngt annat eller snarlikt??? Har ngn här koll på vilken ventil det avses, så tar jag tacksamt emot en länk här som en postning.
Sedan undrar jag då väldigt mkt över vilken typ av termometer jag skall ansluta på resp. inkommande köldbärare?
Skall det vara en analog termometer som sitter med en givare i en mellankoppling på inkommande köldbärarrör eller finns det ngn käck batteridriven termometer med en givare som kan tejpas fast under köldbärarrörens isolering? Det senare verkar vara både enklare och säkrare, men jag har ingen aning. Fast jag vill ju gärna ha termometern/givaren som en fast installation, så man kan kolla temperaturen varje gång man går förbi (om man känner för det). Har ni tips på en sådan termometer?
Mvh Christian