Hej,
Jag har just nu fyra (4) LLVP, två st Daikin, en Panasonic samt en Mitsubishi El.
Jag har två på min egen kåk, och två sitter på företags fastighet. (En tredje är beställd, ME 35a)
Men, jag hade förra vintern problem med att den ena Daikin forstade av för dåligt. De var identiska modeller, men det skijde 5 km mellan dem!
Hur som helst, fick ideligen avfrosta manuellt för att få ingång den. En gång var den SÅ igenisad att fläkten slog i isen som bildats! studs
Säljaren/Installatören blev tillkallad och han kollade värmekablen, men inget fel på den.
Han ringde direkt till Daikin, och fick där ett råd att klippa en bygel på ett kretskort på utedelen. Det medförde att parametrarna för avfrostningen ändrades till det bättre.
Så det bör finnas något liknande på din LLVP, kolla med dem du köpte den av, eller på forumet här, kanske på den fabrikat specifika sidan på forumet!
Lycka till, för bot måste finnas
P.S Varmvatten funkar bra att tina av igenisade utedelar, men man får vara försiktig så att man inte spiller på "fel" ställe. Jag har övergått till en metod som jag anser vara bättre:
Skruvar av toppkåpan (tre skruvar) och lägger in en 230V kupevärmare med 1000-1500 W effekt. Plastar in utedelen, fast öppet nedåt då smält vattenet ska ut den vägen. Lägger en filt över som isolering och kör värmare 2-3 timmar och allt är klart! D.S.