0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej!Jag har även jag en värmepump av Stiebel Eltron. Tänkte höra lite hur det gått med ert system. Jag har problem med att när det är ok att använda elpatronen (kallare än -4) så blir pumpen överlycklig. Han tok-kör patronen. Det blir snarare så att pumpen stöttar elpatronen.Jag får även justera kurvan massor. Är det -3 grader ute måste jag använda kurvinställning 0,9. Om det då blir kallare än -4 så kör han patronen som bara den och innetemperaturen blir 23-24 grader. Då får jag justera ner kurvan till ca 0,6 och får då önskad innetemp på 20 grader. Men med massor av tillsatsenergi:-(MvhKim
Carolina jag tror faktiskt det är så enkelt som att Stiebel Eltron inte har utbildat folk som installerar deras pumpar. Vi har också en sådan men det verkar omöjligt att få någon seriös respons från någon, varesig hos installatören eller Stiebel där man knappt svarar i telefonen. Och manöverpanelen förstår jag mig inte på så alla tips som ges är givetvis av godo men var är deras utbildade personal som skall se till att vi får glädje av anläggningen? Har alla andra fabrikat samma problem eller är det bara vi som ex.vis inte arbetar med teknik och som är tekniskt bevandrade som får skylla oss själva? Vad skall sådana som oss (präst) välja för märke för att få klara värmen i huset?
Citat från: bdavidsson skrivet 13 december 2010, 17:21:02Carolina jag tror faktiskt det är så enkelt som att Stiebel Eltron inte har utbildat folk som installerar deras pumpar. Vi har också en sådan men det verkar omöjligt att få någon seriös respons från någon, varesig hos installatören eller Stiebel där man knappt svarar i telefonen. Och manöverpanelen förstår jag mig inte på så alla tips som ges är givetvis av godo men var är deras utbildade personal som skall se till att vi får glädje av anläggningen? Har alla andra fabrikat samma problem eller är det bara vi som ex.vis inte arbetar med teknik och som är tekniskt bevandrade som får skylla oss själva? Vad skall sådana som oss (präst) välja för märke för att få klara värmen i huset?Köp dig en Daikin, vi behöver ngn som skriver i Daikintråden vi får hitta på olika ämnen eftersom pumpen funkar så bra