0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Kan historiken försvinna vid ett eventueltl strömavbrott dvs det jag tror är från dec 2008 är kanske inte sant?Vad brukar man använda i hushållsström per år?
Nej vi har ingen pool och inget växthus/uterum med värme. Vi har två motorvärmare som vi räknande ut kan ta 800 kwh på ett år.Jag undrade också om ni gär något själv i servicehänseende med pumpen?
Citat från: GertrudL skrivet 10 januari 2010, 12:25:42Nej vi har ingen pool och inget växthus/uterum med värme. Vi har två motorvärmare som vi räknande ut kan ta 800 kwh på ett år.Jag undrade också om ni gär något själv i servicehänseende med pumpen? Så länge allt verkar ok, så behövs ingen service.Håll ett öga på förbrukning och aktuella driftvärden då och då.Det är först om något verkar skumt som du behöver hjälp av en kyltekninker.//Ronnie
Man kan väl säga som så att så länge returtempen till VP inte är högre än att den kan gå, så finns ingen anledning att stänga av? Med 55/45 system så skulle det betyda ner till -20 om det varit möjligt.När det gäller problem med effekten och därmed värmen hade det varit bra om CTC haft två inställningar för tillskott. En för VP i drift och en för VP ur drift. Då kunde man haft t.ex 6kW + VP resp 4,5 + 6 kW och ändå klarat sig på 16A säkring.