Tack för svaren. Då kommer jag förmodligen att sänka mintempen och justera ner med fläkten när det är svinkyla ute. Som carl j.f. skriver.
Varför jag stängde av pumpen och ventilationen... Det är för mig självklart, jag har värmepump för att för att få ett positivt temperaturutbyte (luft in genom ventiler kallare luft ut ur pump)finns ingen anledning att pumpen skall jobba järnet till ingen nytta, dom dagarna räcker det gott med självdragsvent och elpanna.
Min pump värmer huset utan tillskott ner till ca -7 grader sen börjar den tappa kallare än -11-12 och neråt så dyker den rejält.
Jag menar inte att hus i norrland skall vara utan vent. en stor del av året. Jag tror många i norrland kompletterar Com.zone med kamin.
Om ce 65 är bättre än ce 50 i kallt väder vet jag inget om. Jag visste att dom var inställda på -20 men det verkar ju som ce 50 kan ställas ner också. Hoppas det gäller min också som är 4år.
Hur gammal är din maskin Carl J F. ? Och din Maba ?
Suveränt med riktig vinter men 8-10 minus är lagom inte neråt 20 som häromdan. Vetefasen när vi hade det senast här nere. MVH john