0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Men är det ekonomiskt? och klarar pumpen av den kylan eller är det risk att den tar skada?
Vad jag läst så är det bättre att ha igång den när det är kallt (-25 och kallare) än att slå av den och sen starta den när det blivit varmare, -15 till -20.Nocrian har kompressorvärmare men vet inte om den är aktiv när man slagit av pumpen på fjärren, antar att det är så.Min Nocria och även Panasonicen har då gått i som kallast -29.Bägge ger bra med värme men avfrostar ju ganska ofta, är väl större ingen vinst att köra dom men ingen förlust heller.Märkte nu till denna vinter att Panasonicen avfrostar betydligt mindre än förra vintern vilket nog beror på att jag tog bort gallret på baksidan och satte ett tak över den, den såg ut som en stor snöboll förra vintern Såg att Nocrian också vill samla lite is vid hallret som jag glömde ta bort i somras, provade att slita bort det i -27 graders kyla men det måste vara ett bra plast som det är gjort av för det gick inte ens sönder så jag fick inte bort det får väl lyfta på locket till sommaren och ta bort eländet.
Citat från: GammelMan skrivet 08 januari 2010, 11:55:59Vad jag läst så är det bättre att ha igång den när det är kallt (-25 och kallare) än att slå av den och sen starta den när det blivit varmare, -15 till -20.Nocrian har kompressorvärmare men vet inte om den är aktiv när man slagit av pumpen på fjärren, antar att det är så.Min Nocria och även Panasonicen har då gått i som kallast -29.Bägge ger bra med värme men avfrostar ju ganska ofta, är väl större ingen vinst att köra dom men ingen förlust heller.Märkte nu till denna vinter att Panasonicen avfrostar betydligt mindre än förra vintern vilket nog beror på att jag tog bort gallret på baksidan och satte ett tak över den, den såg ut som en stor snöboll förra vintern Såg att Nocrian också vill samla lite is vid hallret som jag glömde ta bort i somras, provade att slita bort det i -27 graders kyla men det måste vara ett bra plast som det är gjort av för det gick inte ens sönder så jag fick inte bort det får väl lyfta på locket till sommaren och ta bort eländet.HeiHar alle nocria kompressorer varmer?, også de som ikke er artic?MvhOdd Egil
Har nu fått kallt ute igen och då passade jag på att mäta utblåstempen Vid 19 grader minus ute och pumpen ställt på 30 grader och highpower läget så hade jag en ut blås på 46grader, snudd mot 47 grader.Det måste man väl anse är helt godkänd Thumbsup eller?