Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Problem med en ctc master 103 , frÃ¥n 1985  (läst 1488 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad cgn

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 49
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
Problem med en ctc master 103 , från 1985
« skrivet: 07 januari 2010, 18:17:57 »
Hej .Jag har en flvp CTC master 103 från 1985 installerad i min villa- Nu har jag ett problem med flvp pumpen som jag haft ett flertal ggr tidigare. Lampan för temp sänkning på kretskortet tänds/lyser och detta gör då att elpatronerna slår av.
Tidigare år har jag bara beställt ett utbyteskort från en firma i södra Sverige , Team Parto, och detta brukade lösa problemet . Men denna gång har jag provat med 2 utbytes krets kort och samma fel uppstår hela tiden . Dvs när panna slås på så lyser inte temp sänknings lampan först och jag hör elpatronerna slå på och värmen stiger på elementen , men efter en stund tänds temp sänk lampan på kretskortet och elpatronerna slår då av. Har ni något tips om vad det kan bero på ? är det elpatronerna som är felande eller
Jag är tacksam för alla tips , eller kanske nån adress till någon ni vet är duktig på sånt här. Rörkrökarna i min närhet verkar inte ha en susning , coh dom vill nog hellst bara kränga nya grejer
mvh // en frysen västernorrläning -30 ute i morse  Sc:,h

Utloggad ballsta

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
SV: Problem med en ctc master 103 , från 1985
« Svar #1 skrivet: 11 januari 2010, 17:49:36 »
Hej .Jag har en flvp CTC master 103 från 1985 installerad i min villa- Nu har jag ett problem med flvp pumpen som jag haft ett flertal ggr tidigare. Lampan för temp sänkning på kretskortet tänds/lyser och detta gör då att elpatronerna slår av.
Tidigare år har jag bara beställt ett utbyteskort från en firma i södra Sverige , Team Parto, och detta brukade lösa problemet . Men denna gång har jag provat med 2 utbytes krets kort och samma fel uppstår hela tiden . Dvs när panna slås på så lyser inte temp sänknings lampan först och jag hör elpatronerna slå på och värmen stiger på elementen , men efter en stund tänds temp sänk lampan på kretskortet och elpatronerna slår då av. Har ni något tips om vad det kan bero på ? är det elpatronerna som är felande eller
Jag är tacksam för alla tips , eller kanske nån adress till någon ni vet är duktig på sånt här. Rörkrökarna i min närhet verkar inte ha en susning , coh dom vill nog hellst bara kränga nya grejer
mvh // en frysen västernorrläning -30 ute i morse  Sc:,h
   


Hej. Har en liknande panna(ctc master 103 9R) men känner inte igen ditt problem, men har ett eget problem med att få igång kompressorn efter att den har löst ut. Har du haft liknande problem???

Utloggad cgn

  • Lär mig om värmepumpar
  • **
  • Antal inlägg: 49
  • Karma +0/-0
  • Jag älskar värmepumpar!
SV: Problem med en ctc master 103 , från 1985
« Svar #2 skrivet: 12 januari 2010, 19:23:48 »
Nej , Jag har inte haft problemet du beskriver med att kompressorn den slår av efter en stund. Men i fjol till jul så pajade kompressorn helt , så en pensionerad kyl kille bytte ut den till en ny.

Jag har kretskortet , men mitt problem att elpatronerna slår av kvarstår , så sista chnasen är nu att prova o byta ut kretskortet för elpannan.

Funkar inte det så blir det till o byta ut den mot en Nibe 410P.

Utloggad ballsta

  • Nybörjare
  • *
  • Antal inlägg: 5
  • Karma +0/-0
SV: Problem med en ctc master 103 , från 1985
« Svar #3 skrivet: 12 januari 2010, 19:33:30 »
Hej. Tack för svaret, blir nog en ny panna för min del också, det kommer ju en vinter till.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!