0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Hej Sutarn! Det är väl inga problem alls med att täta igen ett hål i väggen som en pumpanslutning har användts för. Det måste väl vara klart mkt bättre än att dra kablar och rör på insidan av väggen via det gamla hålet till en annan plats i huset eller hur tänker du egentligen. Mvh Raffen.
Hej Sutarn! Menar du att det bara var elkablarna det var frågan om alltså?? Jag trodde att det även berörde röranslutningarna till pumpen nämligen, och det är väl kanske inte det allra trevligaste att ha dem liggande på insidan av en innervägg i huset isf, även om nu Nic2 kanske tycker att det skulle se snyggt ut. Mvh Raffen.
varför ska man strunta i installatörerna Raffen? det är ju dom som sliter för att du ska få en pump att blänga på..eternit vill de med all säkerhet inte borra med hålsågen i, och då står du där och inte får installationen gjord..men jag håller med om att rörkanaler på insidan inte ser riktigt klokt ut, så borra ett nytt hål på egen hand istället.annars skulle det kanske se snyggt up om man tog bort isoleringen på kopparrören och gjorde en snygg rördragning där man fster dom i väggen med VVS-klammer och polerar upp dom sen
Citat från: Oskar P. skrivet 06 januari 2010, 23:38:41varför ska man strunta i installatörerna Raffen? det är ju dom som sliter för att du ska få en pump att blänga på..eternit vill de med all säkerhet inte borra med hålsågen i, och då står du där och inte får installationen gjord..men jag håller med om att rörkanaler på insidan inte ser riktigt klokt ut, så borra ett nytt hål på egen hand istället.annars skulle det kanske se snyggt up om man tog bort isoleringen på kopparrören och gjorde en snygg rördragning där man fster dom i väggen med VVS-klammer och polerar upp dom senHej Oskar P! Nja det kanske lät lite dramatiskt här, men inte fn skulle jag låta dra anslutningrören på insidan av en vägg i huset bara utav hänsyn till installatörer. Förresten eterniten i sig själv är inte farligt utan det är ev dammpartiklar av den som är farlig att inandas, men det är ju bara att se till att vattna och hålla det rejält fuktigt så blir det ju inget damm när man borrar i det. Mvh Raffen.
Citat från: Raffen skrivet 07 januari 2010, 00:41:08Citat från: Oskar P. skrivet 06 januari 2010, 23:38:41varför ska man strunta i installatörerna Raffen? det är ju dom som sliter för att du ska få en pump att blänga på..eternit vill de med all säkerhet inte borra med hålsågen i, och då står du där och inte får installationen gjord..men jag håller med om att rörkanaler på insidan inte ser riktigt klokt ut, så borra ett nytt hål på egen hand istället.annars skulle det kanske se snyggt up om man tog bort isoleringen på kopparrören och gjorde en snygg rördragning där man fster dom i väggen med VVS-klammer och polerar upp dom senHej Oskar P! Nja det kanske lät lite dramatiskt här, men inte fn skulle jag låta dra anslutningrören på insidan av en vägg i huset bara utav hänsyn till installatörer. Förresten eterniten i sig själv är inte farligt utan det är ev dammpartiklar av den som är farlig att inandas, men det är ju bara att se till att vattna och hålla det rejält fuktigt så blir det ju inget damm när man borrar i det. Mvh Raffen.Så sa jag till en arbetsledare som bara skulle ta bort en lite trumma av eternit....vattna bara så är det bara att riva.......höll på att få en rak höger som svar....