0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
jag kör ju med deta värde på 15normalt så slår pumpen aldrig ifrån med enna inställning, men nu när det blivit varmt så slår den ifrån efter ca 15 min gång.själv tycker jag det inte gör så mycke, har ni några komentarar på detta? jag har ju ca en timmes pumpstopp ialla fall.
VB diff VPär skilnaden mellan är & börvärde. det har inget med driftspresosteten att göra.
VB diff VP är en parameter som både startar och stoppar VP utan att driftpressostaten är inblandad. Om VB-f understiger VB bör med detta värde så startar VP, om VB-f överstiger VB bör med detta värde så stoppar VP. En anledning till att man får så stora svängningar på VB kan vara litet radiatorsystem (moderna vattensnåla element) i kombination med höga värden på VP-gradmin.
jag kör ju med deta värde på 15
Citat från: CarMan skrivet 06 april 2005, 19:36:12jag kör ju med deta värde på 15ÅÅÅ fan nu såg jag... jag läste det du skrev som att du hade ett delta på 15 fast du menade VB diff VP på 15... fast i bägge fallen var ordet jag misstog mej på felstavatGlöm det jag skrev...sorry..