Jag har också haft några larmstopp med anledning av kort drifttid. Jag tror samtliga ägt rum när det varit rejält kallt.
Nu kom jag på att det kan ha att göra med hur 2.4 är satt - Max framledning. Den hade jag på 55 ºC. Nu såg jag när jag var nere vid vvm:en att siffrorna ville ligga högre än 55 och att 2025:an hade stannat. Har höjt 2.4 till 70 ºC så får vi se om det fortsätter med kort drifttids-larm.
/Markus
Hej
Problemet är att 2025:an stannar om returtempen är över 50 ºC. Att höja framledingen ökar bara problemet, men sänker du max temp så kommer den också att stanna, moment 22.
Kolla tråden som Zääta har startat så kommer du kanske att finna lite svar...
Om du har tvårörssystem så har kan du kanske ha en "kortslutning", men jag har skrivit lite om det i ovanstående tråd.
//Stigge1