Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!

Författare Ämne: Absolutt nybegynner  (läst 1551 gÃ¥nger)

0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Utloggad olejd

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Trøgstad/Norge
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
Absolutt nybegynner
« skrivet: 01 januari 2010, 23:37:54 »
Jeg har nettopp fått en CIAT Aqualis 28C H med tilhørende varmeveksler (ECH EXL 14 30V osv) og styringsenhet.
Har villa fra 1946 (rehabilitert 2001) i to plan med 100kvm grunnflate. Hele 1. etasje + 20kvm i 2. etasje har vannbåren gulvvarme som i dag fyres med 2x6kW el-kolber (pluss 1x2kW ekstra for tappevann) i en Høiax 120/200 kombibereder. Ønsker å bruke VP til gulvvarme.

Har noen av dere erfaring med CIAT Aqualis VP?
Er denne VP egnet for mitt formål?
Kjenner noen til et installasjonfirma i Värmland eller Østfold/Akershus som påtar seg komplett installasjon av en slik VP?

Er absolutt nybegynner når det gjelder VP, så alle tips mottas med takk.

Hilsen Ole
« Senast ändrad: 02 januari 2010, 10:42:29 av olejd »
Ingen varmepumpe foreløpig. Trehus fra 1946, etterisolert med 15cm glassull 2001. 200kvm på to plan, 120kvm av dem med vannbåren gulvvarme, varmet med 2x6kW + 1x2kW elektriske varmekolber i Høiax 120/200 kombibereder.

Utloggad olejd

  • Nybörjare
  • *
  • Stad/land: Trøgstad/Norge
  • Antal inlägg: 2
  • Karma +0/-0
  • Kön: Man
SV: Absolutt nybegynner
« Svar #1 skrivet: 02 januari 2010, 11:02:39 »
Köldmedium: R410A.
Lamellfordeling på forångaren - er det noe jeg kan måle fysisk på enheten?
Växlingsyta - oppgis i cm2? Kanskje ikke så lett å finne, når det ikke framgår av tek.spes.
Vilken expansionsventil - menas fabrikat, typ eller dimension?

 :-\ Beklager alle dumme spørsmÃ¥l, jeg er virkelig "grønn" pÃ¥ dette omrÃ¥det.
Årsaken til at jeg ikke velger en pakkeløsning fra kjent leverandør omgående, er som sagt at jeg har fått VP, veksler og styrenhet gratis. Og da er det jo synd å ikke kunne utnytte det til noe.

Hilsen Ole
Ingen varmepumpe foreløpig. Trehus fra 1946, etterisolert med 15cm glassull 2001. 200kvm på to plan, 120kvm av dem med vannbåren gulvvarme, varmet med 2x6kW + 1x2kW elektriske varmekolber i Høiax 120/200 kombibereder.

nibe, ctc, baxi, golvvärme, solenergi Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
 


Annonser

Right Block

Vibrationsdämpare
Besök vår webshop, klicka här!
Energioffert.se
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
luftvärmepumpar, tillbehör, installationsmaterial, vi har allt!
Annonspriser

Online just nu!

Ad
Energibutiken.se smarta varor på nätet, leverans till dörren
Besök oss idag
Annonsera i Värmepumpsforum, klicka här för att ställa e-postfråga och få mer info.
140x140vpforum-11.gif
kontakta oss för pris!