0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Som så många andra påpekat, boven i dramat ser ut att vara håltagningen. Innan du isolerar detta hål måste du försäkra dig om att dräneringsslangen till innerdelen verkligen är kopplad och att den har "fritt fall" så att inte vattnet stannar på vägen ut typ taskig böjning (du kan ev ha fått fryssprängning i drän-slangen pga oisloread håltagning + stark kyla utomhus). Sen måste du också kolla att båda kylrören till maskinen inte leder in smältvatten genom hålet utifrån, ta gärna vulktape runt båda rören före genomföringen på husets utsida så att rören får en "maggördel" som då leder av ev smältvatten/regnvatten. När du kollat upp detta kan du börja isolera- var försiktig med byggskum så att det inte "väller in" i innerdelen eller kladdar ner tapeten på insidan, det enda som biter på byggskum är thinner innan det har stelnat-sen får man riva/skära bort skummet.
Verkar vara väldigt lite vatten för jag har inte sett till några fler droppar,
Nej då, här är det inga case closed när det Toshibas avfrostningar kontra ev påfrostningar av innerdelar.
Hej Ubbe! Nej då, här är det inga case closed när det Toshibas avfrostningar kontra ev påfrostningar av innerdelar. Detta eftersom jag ivf har absolut ingen som helst påfrostning på mina innerdelar vid avfrostningarna, så därför finns säkert anledning för mig att återkomma i ärendet när jag har undersökt och följt upp detta ytterligare och ordentligt givetvis för säkerhets skull är väl bäst att tillägga. Mvh Raffen.
Ett fåtal droppar borde ju inte ha fått tapeten att släppa iofs. Men lycka till iaf.
Jag tycker det är kul att Raffen håller på sitt jag....... keep the shades on guys.......