Ok intressant
Men räcker det inte att bara bryta kretsen för att aktivera funktionen?
Man sluter kretsen för att aktivera funktionen, men svårare än så är det inte...
alltså man kan skaffa en timer utan ström som bryter en krets när tiden gått ut.. Om man nu hittar en sån.... ? 
Jag hittade mekansika timers på elfa, de kostade typ 1500 spänn att få hem med frakt och moms. Hittade också en från eljo för drygt 800 spänn som bara kunde ställas på max 2 timmar tror jad det var.
Så slipper man hålla på o krångla med extra ström o grejor..
Ja det man behöver är ju egentligen bara en äggklocka med relä, men det verkar inte vara någon stor produkt...
En nackdel jag tycker med det hela är att när sen kretsen sluts igen och framledningstempen höjs igen så får pumpen kämpa hårt för att höja tempen i slingorna igen.. och är då elpatronen aktiverad så får den också kämpa... Men i och för sig.. Att hålla vattnet varmt under dessa 6 timmarna förbrukar ju mer energi så sett....
Jag har kopplat den ena termostaten att styra nedsänkning av pannan. Den andra styr blockeringen av elpatronen. När innetempen sjunker så slår termostaten som styr nedsänkningen av först. Då jobbar pannan med bara kompressor för att höja framledningstempen. Ett tag senare slår den andra termostaten till och aktiverar elpatronen igen.
Men om du har en nyare 360p med möjlighet till innegivare så borde du kunna låta styrningen gå över på den när timern slår av och därmed få en stegvis höjning av framledningstempen. Min 360p är för gammal för innegivare tyvärr...