0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Beror på hur mycket påfrysning det är på utedelens lameller. Mät igen 10 min efter avfrostningen är klar.
Citat från: Zelda skrivet 27 december 2009, 00:18:32Beror på hur mycket påfrysning det är på utedelens lameller. Mät igen 10 min efter avfrostningen är klar.Ny mätning.Efter att ha tagit bort en iskaka på baksidan(ca 3cm tjock) Thumbsup så blev det fart ,53grader ,vid utblåset!Läge 4 på fjärren samt 31grader ,4minus ute.Tack Zelda för tipset. Thumbsup
Brrr... idag er det -25 ute. FD-35 VABH tøffer på. Målte 37 grader i utblås på max vifte og max temperatur (ikke målt etter avfrosting)Romtemperaturer ved innsuget var 22 grader. I følge mine beregninger gir varmepumpen en effekt på 3800 watt ved disse betingelsene.Mulig at utblåstemperatur kan bli høyere hvis jeg hadde ventet til etter avfrostingen, men jeg hadde ikke tid å vente MvhNorsk pumpemontør
Citat från: pumpemontør skrivet 06 januari 2010, 11:39:19Brrr... idag er det -25 ute. FD-35 VABH tøffer på. Målte 37 grader i utblås på max vifte og max temperatur (ikke målt etter avfrosting)Romtemperaturer ved innsuget var 22 grader. I følge mine beregninger gir varmepumpen en effekt på 3800 watt ved disse betingelsene.Mulig at utblåstemperatur kan bli høyere hvis jeg hadde ventet til etter avfrostingen, men jeg hadde ikke tid å vente MvhNorsk pumpemontørCOP= 1,8
eftersom jag säljer både fd-modellerna o Nocria så vill jag säga att om fd-35 ger 3,8kw vid -25 så ger Nocrian 6kw för det är stor skillnad men båda dessa siffror är bara svammel om pumparna ger + till -20 inkl avfrostning tycker jag det är bra att snacka om + ner till -30 skapar bara missnöjda köpare .Det kan tyckas som hårda ord men så blir det efter en hård arbetsvecka
Har du plusgrader??Jag mätte 42ºC i utblåset på min ME FD25 häromdagen med ca. -6ºC utetemp. Max. manuell fläkthastighet och 31ºC börvärde. Men jag mätte inte 15 cm ifrån utan direkt i utblåset vilket är det vanliga sättet att mäta.Jag ska kanske tillägga att inluftstempen. till innedelen då låg på ca. 10ºC iom att jag håller på och testar lite.