Hej !
Installerade Panasonic ne9 primascroll för ca en månad sedan.då var det + grader. när kylan kom och det blev minus märkte jag direkt att pumpen klarade inte att värma ett rum på 30 m2. iåförsig relativt öppet till resten av ytan på 100 m2 men inte ens rummet höll 18 grader vid -4 ute. ringde installatören som kom och tittade. Han tyckte att pumpen varvade inte upp tillräckligt, kollade upp sa han vid rörskarven, inget läckage.han kollade upp elen och såg att jag hade bara 204 volt till pumpen. mao fasfel. Han kopplade om den så jag har 227 v numera. Då var det + grader igen ute.. När det blev 3-4 minus igen samma problem. Installatören kom och tittade och mätte mängden köldmedel. Det saknades en hel del enl.uppgift jag fått Han menade att pumpen hade knappt att den kunde ge ens lite värme.Dom hade missat att förfylla från Panasonic menade han.Han fyllde på ,allt verkade bra när jag kom hem.Då vart det bara 1-3 minus.Då fick vi fin värme.Nu idag tycker jag igen att fläkten varvar inte upp som då.vid 7-9 minus ger den inte värme för att värma upp ytan ovan. Luften som kommer från innedelen är lite varm ,för lite tycker jag.Tips någon, kanske det ok? men ska väl klara denna kyla?
Vanligt med läcka annanstans?Måste det vara 230 V? 227 för lite ?Jag dålig på detta..