0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Tack för tipset!Finns det något enkelt sätt att se vilken effekt som är inkopplad på elpatronen (om man är lekman på området..)?
Effekten på elpatronen är som standard 9,0 kW.Leveranseffekten är 8,0 kW. Uppgraderingssats tillmax 13,5 kW finns som tillval.Omkoppling mellan olika effekter göres genom att fällaned frontpanelen, se avsnitt ”Service” – ”Nedfällningav frontpanel”, och flytta vissa kablar enligt anvisningari avsnitt ”Elschema” – ”Omkoppling av effekt”.
Citat från: Helmershus skrivet 20 december 2009, 13:46:32Tack för tipset!Finns det något enkelt sätt att se vilken effekt som är inkopplad på elpatronen (om man är lekman på området..)?hmm i min 360p kan man se det i menysystemet men det verkar inte finnas i 310. Klippt ur manualen till 310:CiteraEffekten på elpatronen är som standard 9,0 kW.Leveranseffekten är 8,0 kW. Uppgraderingssats tillmax 13,5 kW finns som tillval.Omkoppling mellan olika effekter göres genom att fällaned frontpanelen, se avsnitt ”Service” – ”Nedfällningav frontpanel”, och flytta vissa kablar enligt anvisningari avsnitt ”Elschema” – ”Omkoppling av effekt”.Verkar som att du måste öppna frontpanelen för att se vilken effekt som är inkopplad. Men om du har 8 kW inkopplat som den ska levereras med så verkar det märkligt om inte det skulle räcka. Har du jättestort hus?
Från min egen tråd med liknande problem kan jag föra vidare en fråga:Har du ugn, spis, kupévärmare eller andra stora elförbrukare igång så att belastningsvakten inte värmer med full effekt för att spara säkringarna? (För visst har 310P också belastningsvakt?) /Fredrik