0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Sedan hade man tydligen två usb-kontakter tycker jag mig förstå; i den ena (A-kontakten, en flat) fungerar USB-diskar, och i den andra (B-kontakten, en kvadratisk med fasade hörn) kan man förmodligen plugga in en PC och sedan på något odokumenterat sätt läsa av alla data och sätta parametrar hej vilt. Det borde någon prova tycker jag, skulle inte förvåna mig om värmepumpen dyker upp som en serieport i datorn.
usb är ju usb, kan ju inte vara två olika usb kontakter.. (lite reserverad till påståendet då jag inte sett nästa generationers kontakter men tror de ska vara samma som de gamla)Det är inte firewire kontakt det rör sig om, de är mindre med lutande sidor osv... *tapper försök att låta nördig*
Jag provade Statuslampan blir ilsket RÖD, Pumpen tvärstannar och displayen blir ännu mer ilsket RÖD, med nån text i som jag inte lade på minnet. "Snälla, starta om, starta om, starta om... " var det enda jag tänkte på när jag kastade mig på huvudbrytaren. Det gjorde den.
Tänkte koppla in en gammal laptop till den andra USB-porten på min nya Nibe f1245:a, men hittar ingen information hur jag skall använda den? Skall jag installera något program eller vad? Att logga filer till en USB-sticka är ju bara tråkigt, därför är den andra USB-porten mycket intressantare.