Hej,
Har ställt dessa frågor här tidigare genom att presentera avläst data avseende drifttimmar, antal starter etc.
Har investerat i en Logger2020 och kan numera kan vad som händer. På inrådan av Lexus presenterar jag nu lite loggningsdata och ställer frågorna:
Är min VP rätt dimensionerad?
Har jag borrat för lite?
Orsaken till mina funderingar är att jag läser här på forumet om många som har inkommande köldbärartemperaturer på flera plusgrader och lite drifttimmar per dygn.
Bifogar 2 diagram med 24h loggning som visar hur min VP mår, dels vid temperaturer mellan +1°C och +3°C, dels vid temperaturer mellan -9° och -4°C.
Kan tillägga att jag kör på värmekurva 6, sidoförskjutning-2. Resten syns i min signatur. Finns även en länk där till min hemsida där mer loggningsdata finns att beskåda.
Kan också meddela att min VP klarar av 40°C på framledningen, sen är det stopp, men det bör räcka till åtminstone -12°C.
Inkommande köldbärare brukar krypa ner till -0,5°C i slutet av uppvärmningssäsongen, men redan nu när det blir lite kallt närmar jag mej 0°C.
Har också under senaste dygnet med temperaturer på -5° och kallare gångtider på 20-21 h/dygn (inkl VV-laddning).
Mvh/Elmer