Ser att det förekommer en diskussion om TS

Som Nisse Gurra skriver så är det försäljaren som ser till att eventuella garantiärenden åtgärdas på plats hos kunden och inte FG Nordic som är generalagent för Fujitsu här i Sverige. (har i och för sig inte kollat om dom tar hand om eventuella garanti ärenden om man ber dom om det)
Nu vet jag inte vart ni i landet ni bor Majki men om maskinen installeras i riktnummerområde 08 så är det ett företag jag jobbar med som har hand om alla mina installationer och eventuella reparationer.
Bom man i övriga landet så använder jag mig av Varmt och Skönt som är rikstäckande.
Nackdelen där för mig är att jag inte personligen vet vem som har monterat maskinen eller hur kompetent personen ifråga är men utgår ifrån dom svar jag fått från Varmt och Skönt att samtliga montörer har full kompetens när det gäller installationer och felsökningar. Skulle det visa sig att dom inte uppfyller kraven så får man helt enkelt sluta att anlita dom men hittils har jag inte haft någon anledning till det Thumbsup
När det gäller prisbilden så är dessa 17300:- för Nocrian efter ROT avdrag på 2700:-
Jag kan hålla lägre priser tack vare att vi inte har några butikshyror eller personal som kan åka ut och titta på plats hos kunden.
(Jag delar lokal med Poståkeriet i Södertälje så mina lagerkostnader är väldigt låga)
Kunden får med andra ord göra lite efterforskningar själv angående placering, eventuellt ta emot varor från Poståkeriet med maskinen om den ska skickas.
Hjälp med effektval och placering blir en del telefonsamtal och eventuellt mailande av planritningar som kunden slipper om försäljaren tittar på plats hos kunden men den personen vill gärna ha lön också

Sen måste jag lägga in en brasklapp om att vissa dörrförsäljare eller personal som en del företag skickar ut till kunderna har noll koll egentligen på värmepumpar eller dess placering utan dom kan ge helt fel placering eller värmepumpsval till kunderna så allt är inte till godo för att det står någon hos kunden med en broshyr och ett välsmort munläder

Det är nog bättre om dessa frågor ställs på min egen tavla här på forumet, då är det lättare att hitta tillbaka om du fått fler svar på din fråga.
mvh
Thomas
TS Comfort AB tidigare TS Fastighetservice
www.tsfs.se