0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag har min på 25grader, ECO-läge, full fläkt.
Citat från: GammelMan skrivet 15 december 2009, 19:37:41Jag har min på 25grader, ECO-läge, full fläkt.Fortsätter fläkten på inställd hastighet (i ECO-läget) även fast börvärdet har uppnåtts (eller nästan har uppnåtts)?
Den fortsätter inte men jag får en känsla att att den går högre i varvtal under hela uppvärmningen.
Under diskussionerna om ECO-läget som kommit och gått under ett par månader har en del sagt att de upplever att fläkten går lägre med ECO, en del tycker att den går högre. Själv har jag inte märkt någon skillnad. Teoretiskt kan jag tycka att det är rimligare att fläkten går högre om det nu finns någon skillnad.
På elräkningen kan vi dock inte se någon märkvärd skillnad ÄN, men det är ju svårt att jämföra då vi inte loggat temperatur i fjol + att nu används hela huset (delar av det var inte färdigt och användes inte förra året) + att vi satt in en grundavfuktare som märkligt nog trots 38% fuktighet i grunden blåser å så har det kommit till lite fasadbelysning och i år mera julbelysning än i fjol.Mycket blandat i detta inlägg.