0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
har du öppnat slingan?.... ventilerna till kompressorn?
Har följande problem:Installationen gjorde jag enligt manualen, va inga större problem..MEN...Den startar upp som den ska, jag gör en "automatisk 30minuters kylning"enligt manualen. Luften som kommer ut blir en aning kallare än inomhusluften.Stänger av den och försöker sätta igång värmen, då mitt problem uppstår:Det kommer ingen värme, utan man hör det som låter som pumpen eller någotbörja låta, högre och högre, som att den försöker bygga upp ett tryck meninte klarar av det. Någon som har nån aning om vad som är fel?
Citat från: Adde89 skrivet 11 december 2009, 10:21:40Har följande problem:Installationen gjorde jag enligt manualen, va inga större problem..MEN...Den startar upp som den ska, jag gör en "automatisk 30minuters kylning"enligt manualen. Luften som kommer ut blir en aning kallare än inomhusluften.Stänger av den och försöker sätta igång värmen, då mitt problem uppstår:Det kommer ingen värme, utan man hör det som låter som pumpen eller någotbörja låta, högre och högre, som att den försöker bygga upp ett tryck meninte klarar av det. Någon som har nån aning om vad som är fel? Jämför med hur det var att installera Zibro 1225 (samma som Appliance 11000)När du skall köra testet så trycker du två gånger på den lilla knappen i hålet innanför kåpan på inne enhetennär testet är avslutat måste man trycka på knappen igen (en tryckning)för att gå ur test mode.Enheten skall bli helt svart sen skall det bara att trycka "on" på fjärren och sätta värmeläge och önskad temperaturhar du gjort detta?Står även på sida 14 i den Norska Appliace manualen som finns på deras hemsida
När du har vakumsugit pumpen.... och släpper ut gasen i rören "slingan"... har du gjort detta?att det känns liite kallare kan mycket väl vara att det är rumsluften som känns kallare när den rör på sig... fartvindenSvenE
Citat från: SvenE skrivet 13 december 2009, 16:39:55När du har vakumsugit pumpen.... och släpper ut gasen i rören "slingan"... har du gjort detta?att det känns liite kallare kan mycket väl vara att det är rumsluften som känns kallare när den rör på sig... fartvindenSvenEStod att man inte behövde vakuumsuga pumpen Kopplade på rören, sen följde jag manualen för att lufta ur systemet,men ändå samma problem... Jo tror också de kan va fartvinden, fast golvet och allt kändes genuint kallare,kanske placebo, vad vet jag
Hittar ingen monteringsanvisning för Appliance 11000PTC att läsa på nätetDäremot så hittade jag en från Midea med en instruktion om hur man "Purgar" luften1. Recheck the piping connections.2. Open the valve stem of the 2-way valve counterclockwise approximately 90’, wait 10 seconds, andthen set it to closed position.Be sure to use a hexagonal wrench to operate the valve stem3. Check for gas leakage.Check the flare connection for gas leakage4. Purge the air from the system.5. Set the 2-way valve to the open position and remove the cap from the 3-way valve’s service port.6. Using the hexagonal wrench to press the valve core pin, discharge for three seconds and then waitfor one minute.7. Use torque wrench to tighten the service port cap to a torque of 1.8 kg.m. (18n.m)8. Set the 3-way valve to the opened position.9. Mounted the valve stem nuts to the 2-way and 3-way valves.10. Check for gas leakage.11. At this time, especially check for gas leakage from the 2-way and 3-way stem nuts, and fromthe service port.Är det så här du har gjort?I såfall kan följande ha häntA. Du har "purgat" för mycket = gas bristB. Du har läck på service ventilen/anslutningar = gasbristC. Du har öppnat 2vägs ventilen men inte öppnat 3vägsventilen(under täckmuttern)D. Du har fått fukt/luft i systemet som kan leda till frysningar och annat otrevligtHar du denna "purgning" i en svensk installationsmanual?I de manualer från Sverige/Norge/Danmark om Appliance eller Zibro som jag hittat på nätet och läst står det att man skall vakumsuga systemet.Kanske får bita i det sura äpplet och ringa en kylmontör