0 medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.
Jag rättar mig lite själv. :,v( Siffran bredvid termometern är kurvförskjutning som jag trodde./frega
När du känner att kurvan är bra så slår du på innegivaren och den kompenserar då för den tempdiff då som återstår mellan kurvan och vad du vill ha inomhus.//Lars
Konstigt, jag har också 160 m och kör min kb-pump på 5. Det ger delta 5 ca.Kör med 80 på vb-pumpen och får delta 7. Att det kan skilja så mycket mellan oss.Tror att du bör sänka hastigheten på vb-pumpen till delta 7-8 om man ska köra enligt boken, men det finns kanske andra synvinklar... och ja, man får gå in i servicemenyn för att ändra.
Citat från: han540 skrivet 13 december 2009, 22:17:40Konstigt, jag har också 160 m och kör min kb-pump på 5. Det ger delta 5 ca.Kör med 80 på vb-pumpen och får delta 7. Att det kan skilja så mycket mellan oss.Tror att du bör sänka hastigheten på vb-pumpen till delta 7-8 om man ska köra enligt boken, men det finns kanske andra synvinklar... och ja, man får gå in i servicemenyn för att ändra.Skall testa att sänka hastigheten lite.Skillnaden i deltaT (kalla sidan) mellan oss kan som sagt bero på berget. Kanske har jag lite sämre berg och så bor jag ca 80 mil norrut. Sedan har du en 8kw och jag en 6kw, vet inte om det påverkar men bör göra det eftersom det är olika effektuttag från berget.Just nu har jag lite för varmt med kurva 8 (-1) och det är -2grader ute. Är lite kluven vad jag skall ändra till, 8 (-2) eller kurva 7 (0). Men man kanske skall låta det gå för den här gången och invänta lite kallare grader som kommer i mitten av veckan./frega/frega
Vet inte om jag minns rätt ur huvudet men ska inte Delta T på kalla sidan vara 2,5-4°?