hej
kruxet är inte i förstahand överdrivet dålig kvalite på grejerna...visst önskvärt vore att
det blev förbättringar men men...
största felet är som jag ser det..problem med service,reservdelar och ett väl utbyggt service nät från generalagenterna..mycket pga att dom byter modeller varje år eller ibland mitt under säsong
Då man beställer tex en nyckel eller en rem så ska det fasiken komma rätt grej
första gången..speciellt som man ringt ner å lämmnat rätt reservdels nr på grejerna
vem har lust att vänta 4-5veckor för att få tag på en drivrem mitt i sommaren
Detta är inte unikt varken för stiga,husqarna eller dom flesta andra företagen..som jag skrev så har jag under 10 år endast träffat ett företag/leverantör som har en bra och fullt tillfredställande lösning...
man ser maskinerna i pdf format med reservdelsnr ..+en online prislista som är samman kopplad med reservdels nr,
(man slipper sitta å bläddra i timtal i prislistor eller söka nr ändrade artiklar som det är på flera andra företag)
man har dess utom en funktion så man tex ser att den artikeln man söker på ,även passar i
vissa andra av deras maskiner...
å till min förvåning så passar massor med grejer mellan olika maskiner,väldigt smidigt om man tex ska ha en startklo eller en fjäder till tex startapparaten
fördelen för slutkunderna är uppenbar,billigare reservdelar,mindre väntan på grejer
för oss som säljare är det ochså enkelt,billigt och jädrigt smidigt.
då man kan ha hemma 3 startfjädrar å täcka in 80% av dom vanligaste maskinerna man säljer
visst det verkar tråkigt att ha 3 modeller av handklippare som man marknadsför i 7-8 år
innan det kommer nått nytt
men risken att man får sina 3 produkter att funka ökar med flera 100%