Hej Åled, jag är nybörjare sedan -01
Det problem som du beskriver har jag haft flera gånger ..Första gången så var det smuts filtret som var igen satt, det sitter i en vatten kran med ett stort handtag, stäng av kranen, lossa den stora muttern och plocka bort och rengör det lilla filtret ( krävs en liten låsringstång ) inget/lite vatten rinner ut...Vid detta fel så skvalpade och pålade det i vatten rören, det försvann vid rengöring
Andra gången så hade cirkulationspumpen stannat, bara att byta pump och återigen rengöra filtret
Jag har luftningsmöjlighet för returen som sitter upptill, men tror inte det behövs om det finns tillräckligt flöde...Om du är osäker lossa lite på röret!
Tips:
- Rör inga rör ute i värmepumpen, där kan vi absolut inte göra någonting...Tro mig
- Köp nya mönverrelän, ( två lite större ute i pumpen och tre mindre inne vid pannan) kan beställas från ELFA, dom håller inte hur länge som helst, dom kan ställa till med massor av problem..Antingen så bränns dom ihop, eller så blir det ingen kontakt ( förbrukningsmaterial )
/kimmen